جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: جایگاه کریمانه و بلند علما و نقش آفرینی استخوان‌دار و اساسی این عزیزان باید به مردم نشان داده شود تا جوانان به علما و مبلغان تاثیرگذار و مومن خود افتخار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین و به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت علما و روحانیون متوفی استان قزوین، گفت: برگزاری این بزرگداشت در واقع احترام به این نگاه دینی و اهل بیتی است که "مداد العلما افضل من دماء الشهداء".

وی خاطرنشان کرد:  طی دوران‌های مختلف شاهد بودیم که علمای بزرگ ما در مسیر مجاهدت و شهادت طلبی از دیگر اقشار سبقت گرفته اند و میزان شهدای روحانیت به نسبت جمعیت آنها از دیگر اقشار همچون سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مسلح بیشتر است.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پشت صحنه و زیرساخت ایثار، شهادت، فداکاری و مجاهدت، زحمات علمایی است که در طول تاریخ برای حفظ اسلام و انقلاب متقبل شدند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مبلغان شاخص چه آنهایی که مرحوم شدند و چه عزیزان در قید حیات، باید دیده شوند و جهت‌دهی بزرگان عرصه تبلیغ در این برنامه رقم می‌خورد، یعنی همچون بیانیه رهبر معظم انقلاب یک نگاه به گذشته علما دارید و نگاه دوم ریل گذاری و ترسیم برای آینده حضور علما در صحنه‌های مختلف است.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: بزرگداشت و تقدیر از علمایی که هدفمند و با استقامت کارهای بزرگی را رقم زدند و معرفی آنان زمینه ساز تربیت طلابی خواهد شد که این بزرگان را برای آینده کاری خود الگو قرار می‌دهند.

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: جایگاه کریمانه و بلند علما و نقش آفرینی استخوان‌دار و اساسی این عزیزان باید به مردم نشان داده شود، چرا که  باید این عزیزان معرفی شوند  وجوانان به علما و مبلغان تاثیرگذار و مومن خود افتخار کنند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بزرگداشت علما باید به یک فرهنگ تاثیرگذار تبدیل شود، همچنین این برنامه باید شبیه کنگره سه هزار شهید استان قزوین باشد و مردم با مشاهده این برنامه خاطره کنگره شهدا را زنده کنند، زیرا شهدا محصول زحمات همین علمای بزرگ بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha