جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی در دیدار سفیر صربستان

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار سفیر صربستان بر ضرورت ایجاد پیوند های اجتماعی و ترمیم شکاف ها میان ملت های دوست تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار سفیر صربستان بر ضرورت ایجاد پیوند های اجتماعی و ترمیم شکاف ها میان ملت های دوست تاکید کرد و گفت: نباید به قدرت های بیگانه اجازه داد که از طریق ایجاد جنگ داخلی بر روابط میان فرزندان ملت سایه افکنند.

ایشان به تاریخ تاریخ صربستان و تجزیه مناطق پیرامون آن به کشور های متعدد اشاره کرد و گفت: جنگ هایی که در این مناطق به وقوع پیوست، از سوی دولت های بیگانه ای بود که هدفشان فروپاشی کشور های منطقه بالکان و ایجاد روحیه نژاد پرستی علیه ادیان مختلف بود.

در همین راستا آیت الله مدرسی خواستار تقویت پیوند فرزندان کشورهای اروپای شرقی و کشور های آسیاسی به ویژه کشورهای اسلامی خاورمیانه شد و بر ضرورت ایجاد روابط فرهنگی و اجتماعی میان این کشورها تاکید کرد و گفت: از این حیث که بسیاری از مسلمانان در صربستان زندگی می کنند، این مسئله اهمیت دارد.

سفیر صربستان از آیت الله مدرسی و توجه ایشان به امور ملت ها تشکر کرد و قول داد که توصیه های ایشان را در سطح داخلی و خارجی صربستان اجرایی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha