جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اعتکاف بیشترین همگونی را با مناسک حج دارد و تقوا و ذکر که در حج بسیار مورد توجه قرار گرفته، در اعتکاف نیز محوریّت دارد و این مهم نشان دهنده اهمیت مراسم اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد اعتکاف شهرستان قزوین، گفت: ماه رجب، ماه بندگی، معنویت و قرآن است و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهار معنوی و انسانی محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در عید نوروز با جشن طبیعت همراه می‌شویم، اما در بهار معنوی که آغاز آن از ماه رجب است، با فطرت انسانی همراه می‌شویم، چرا که در این ماه فطرت انسانی نشاط پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در ماه رجب سفری را آغاز می‌کنیم که مقصد آن لیلةالقدر است، خاطرنشان کرد: ماه رجب، شعبان و بیشتر ماه رمضان ما را برای لیله‌القدر آماده می‌کنند، تا خودمان را پیدا کنیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: تحقق اهداف دینی در امر اعتکاف نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است و همه می‌باید دست به دست هم دهند، تا اعتکاف به بهترین شکل برگزار شود.

وی بیان کرد: اعتکاف بیشترین همگونی را با مناسک حج دارد و تقوا و ذکر که در حج بسیار مورد توجه قرار گرفته، در اعتکاف نیز محوریت دارد و این مهم نشان دهنده اهمیت مراسم اعتکاف است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha