جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانش افزایی آباده

حوزه/ کارگاه دانش افزائی و پژوهشی ویژه طلاب و روحانیون مدرسه امام صادق(ع) شهرستان آباده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، کارگاه دانش افزایی پژوهشی ویژه طلاب و روحانیون مدرسه امام صادق(ع) شهرستان آباده، صبح امروز در سالن جلسات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام حامد قرائتی مسئول بخش کتبی مرکز ملی پاسخگوئی به شبهات و سوالات شرعی در این دوره به تدریس پرداخت.

بر اساس این گزارش، یک نفر از اساتید، 11 نفر از طلاب سطح یک و 14 نفر از طلاب سطح عالی، در مجموع 26 نفر از طلاب و روحانیون در این دوره شرکت کرده اند.

کلیات (انواع روش، فرق روش تحقیق با روش‌شناسی، روش شناسی علوم، تفاوت تحقیق با گزارش تحقیق)، سوال تحقیق (سوال اصلی و فرعی و کاربرد آنها، انواع سوال، فرضیهسازی)، بررسی پیشینه تحقیق، چکیده و خلاصه نویسی، جمع آوری داده ها در تحقیقات دینی از جمله محتوای علمی کارگاه و سرفصل‌های ارائه شده در این دوره است.

همچنین در این دوره از فراگیران آزمون‌های مختلف عملی و کتبی گرفته شد و برگه‌ها در حضور خود آنان تصحیح و هر یک از فراگیران به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شدند.

با ارسال مدارک، نمرات، برگه‌های حضور و غیاب، آزمون و... به مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه(ستاد) برای فراگیران گواهی صادر می گردد.

طلاب شرکت کننده در این دوره علاوه بر آشنائی با مهارت‌های مشترک تحقیق با استانداردهای نگارش مقاله علمی آشنا شدند.

همچنین در این دوره طلاب آزمون‌های نظری و کتبی مقدماتی را گذرانده و با شرکت در دوره دیگری که در آینده نزدیک در همین مدرسه علمیه برگزار می شود، گواهی حضور در دوره را از مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی حوزه‌های علمیه(ستاد-قم)دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha