پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که روحانیت کارکردهای وقف را بیشتر برای مردم بیان کنند، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گسترش وقف های صورت گرفته بودیم که این نشان دهنده اثرگذاری تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر، به جایگاه روحانیت در تقویت فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت این فرهنگ ارزشمند دینی مرهون و مدیون تلاش های علما در طول تاریخ است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در تبلیغ فرهنگ وقف پیشگام بودند، افزود: بسیاری از علما علاوه بر تبلیغ این فرهنگ دینی در عمل به آن نیز پیشگام بودند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که بسیاری از موقوفات متأسفانه به دلیل بی توجهی های صورت گرفته در طول تاریخ به فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین اقدامات اوقاف شناسایی و احیاء موقوفات در کنار تلاش برای وقف های جدید است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که با همراهی روحانیت می توان احکام وقف را به خوبی در جامعه تبیین و تشریح کرد، گفت: تبیین این گونه مسائل به گسترش فرهنگ وقف در جامعه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که روحانیت باید کارکردهای وقف را بیشتر برای مردم بیان کنند، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گسترش وقف های صورت گرفته بودیم که این نشان دهنده اثرگذاری تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی بیان داشت: بسیاری از برنامه های دینی و فرهنگی در طول تاریخ با پشتوانه فرهنگ وقف حفظ مانده وگسترش یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در مازندران بیش از 70 درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده سبقه دینی و ولایی مردم این دیار است.

وی با بیان این که امروز سوق دادن وقف به سمت مسائل روز و نیازهای جامعه امر مهمی است، تصریح کرد: روحانیت و مبلغان دینی به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارند می توانند در این خصوص اثرگذار باشند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که وقف دستور عملی اسلام برای رفع بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: با این پشتوانه ارزشمند می توان در جهت زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی گام برداشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha