پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قبرستان اسلامی در امپانگ مالزی راه اندازی می شود

حوزه/ درحالی که مسلمانان در شهر امپانگ در سلانگور مالزی نگران کمود مکان دفن برای عزیزان شان هستند، شورای شهرداری این منطقه بزرگترین قبرستان منطقه را راه اندازی می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، قبرستان تازه اسلامی در شهر امپانگ در سلانگور مالزی ساخته شده و نگرانی جامعه محلی را از کمبود مکان برای دفن عزیزانشان برطرف می کند.

این قبرستان با 20.20 هکتار زمین، بزرگترین قبرستان در محدوده شهری امپانگ محسوب می شود و 2 هزار مکان تدفین در فاز یک آن اختصاص داده شده که 2.42  هکتار  از جایگاه کلی را به خود اختصاص داده است.

عبدالحمید حسین رئیس شورای شهرداری ضمن بیان اینکه 1.2 میلیون رینگیت(واحد پول مالزی) هزینه ساخت فاز یک این قبرستان اسلامی شده، ابراز امیدواری کرد که تا پایان ماه مارس این فاز راه اندازی شود.

در این منطقه شهری مالزی 9 قبرستان اسلامی وجود دارند که اکثریت آن ها تکمیل هستند و جایی برای دفن مردگان مسلمان در آن ها باقی نمانده است.

البکری علی نماینده مسجد نزدیک قبرستان ابراز امیدواری کرد که مدیریت قبرستان و اعمال تشییع جنازه و کفن و دفن مردگان مسلمانان به مسجد سپرده شود و مسلمانان بتوانند با خیال آسود و با همکاری مسجد به تشیع جنازه عزیزان شان اهتمام ورزند.

گفته می شود 1 قبرستان متعلق به هندوها نیز در این مکان وجود دارد که ظرفیت آن نیز کم می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha