سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نخست وزیر سابق عراق  در دیدار با روحانی

حوزه/نخست وزیر سابق عراق گفت: همه احزاب و سیاسیون عراق از گسترش همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط استراتژیک خدشه‌ای وارد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از عراق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق، در دیدار با رئیس جمهوری ایران، با مهم توصیف کردن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، گفت: دو کشور در سال‌های گذشته روابط و همکاری‌های بسیار نزدیکی بویژه در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند و امروز باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری بیش از پیش گسترش یافته و استمرار داشته باشد.

نخست وزیر سابق عراق افزود: همه احزاب و سیاسیون عراق از گسترش همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط استراتژیک خدشه‌ای وارد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از نشاط و فعالیت مسئولان عراقی، در روند توسعه این کشور و توسعه روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، ‌گفت: خوشبختانه روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق، همواره روند مثبتی داشته و مسئولان دو کشور مسیر توسعه روزافزون مناسبات را به خوبی دنبال کرده‌اند.

رئیس جمهور ایران اظهار داشت: امروز باید با گسترش ارتباطات میان فعالان سیاسی و احزاب و روابط علمی میان دانشگاه‌های دو کشور و توسعه روابط دو ملت در جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – بغداد در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و آموزش‌های عالی مشترک تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha