شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در جمه طلاب شهرکرد گفت: اگر روحانیت بخواهد موقف خود را در بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کند، این موقف ساخت گفتمان و حراست از گفتمان انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا  مهدوی ارفع، در تجمع طلاب روحانیون چهارمحال و بختیاری در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب، با اشاره به پنج گام انقلاب اسلامی و دستیابی به نقطه شکل گیری تمدن اسلامی اظهار کرد: افق گام دوم، فراهم کردن بستر ظهور حضرت حجت(عج) است و پس از آن بشریت به یکپارچگی رسیده تا تحت قیمومیت یک امام، حاکمیت توحید در زمین پیاده شود.

وی با تاکید بر مشروعیت و مقبولیت حکومت امیرمومنان(ع) تصریح کرد: مقطع کنونی نیز از جهات متعدد تشابه به دوران حکومت امیرمومنان(ع) دارد. ما با این زمینه تا تشکیل نظام اسلامی پیش آمده ایم. ما هنوز در کشاکش تشکیل دولت اسلامی هستیم و حالا این دولت اسلامی طبق صریح بیانیه گام دوم باید پشتوانه گسترش اخلاق و معنویت در مردم شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، انتخاب یک مجلس تراز را مستلزم افزایش آگاهی و گفتمان فهمی در بین مردم دانست و گفت: سال 98، اولین مجلس گام دوم انقلاب روی کار خواهد آمد و باید به سمت استقرار یک مجلس تراز انقلاب رفت، گویی دوباره انقلابی شده و می خواهیم اولین مجلس را روی کار آوریم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث دولت اسلامی نیز همان فرمایش امیرمومنان(ع) مورد تاکید است که فرمود "تا وقتی کارگزاران حکومت اصلاح نشوند رعیت اصلاح نمی شود و تا وقتی رعیت اصلاح نشود کارگزاران اصلاح نمی شوند".

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در مجموع در بیانیه گام دوم هر آنچه رهبر انقلاب فرمودند بر اساس یک نخ تسبیح محقق شده و می شود و آن تحقق گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه است و دعوا نیز از ابتدا تا پایان بر سر گفتمان بوده است و حضرت امام(ره) نیزاندیشه خود را بر روی ذهن ها سوار نمود و باور نمی توانیم را به می توانیم مبدل کرد.

وی متذکر شد: دشمن به دنبال آن است که باور انقلابی را از ما بگیرد و باور غیرانقلابی را تزریق نماید و در همه سطوح  نیز همزمان مشغول است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع تاکید کرد: امام(ره) با گفتمان انقلاب از یک ملت زیر صفر، عالی ترین امت را ساخت و با این امت، با همه نظام سلطه مقابله کرد، آن هم در روزگاری که ما حتی سیم خاردار نیز نداشتیم، زیرا بدنه جامعه را به گونه ای ساخته بود که نه معطل ساختار و سازمان و نه معطل دیده شدن  و حق ماموریت و نه درجه و بودجه بودند و هستی خود را به شرط انقلاب تعریف کرده بودند.

وی، نقش حوزه ها و روحانیت را در این بین حائز اهمیت بیان کرد و افزود: هر تفکری، که از دورن یا برون حوزه درصدد حذف روحانیت از پیش قراولی انقلاب باشد جامعه را نابود ساخته است و هر اعتقاد و جناحی بخواهد ادامه انقلاب را بدون روحانیت تعریف نماید، مهم ترین خطری است که انقلاب را تهدید می کند.

این کارشناس مذهبی، دشمن را نسبت به اهمیت و نفوذ این جایگاه هوشیار دانست و گفت: دشمن در قضیه تحریم تنباکو عمق استراتژیک نفوذ روحانیت را دید و انقلاب که پیروز شد فهمید که این مسئله در سطح بالاتری می باشد و اولین جایی که باید متوجه این قدرت می شد و باید بشود خود روحانیت و حوزه است و اگراین جایگاه هم چنان در موقف شایسته خود قرار بگیرد هیچ چیزی نمی تواند در برابر آن بایستد.

وی اضافه کرد: اگر روحانیت بخواهد موقف خود را در این بیانیه پیدا کند، این موقف ساخت گفتمان و حراست از گفتمان انقلابی است؛ لذا دیگر لازم نیست کسی سخن از استقلال حوزه از نظام اسلامی بگوید، زیرا که سخت افزار و نرم افزار و نیروی نظام را خود حوزه تربیت می کند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع به حرکت درست روحانیت ابتدای انقلاب در گفتمان سازی اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت روحانیت ابتدای انقلاب، جامعه را به گونه ای ساخته بود که امام (ره)به راحتی توانست قائم مقام خود را عزل کند، زیرا می دانست جامعه آمادگی آن را دارد و انقلابی است، امامتاسفانه امروز گفتمان را افراد دیگری می سازند و ما ساحت اجرای گفتمان دیگران شده ایم.

وی خاطر نشان کرد: این که دشمن در صدر انقلاب امثال افرادی چون مطهری، باهنر، رجایی و بهشتی را می زد به این دلیل بود که می دانست اگر این افراد بمانند گفتمان انقلاب اسلامی را آنچنان عمیق به جامعه وارد می کنند که دیگر هیچ راه نفوذی باقی نخواهد ماند، لذا سرمنشأهای توضیح و تبیین گفتمان امام(ره) را زدند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع تاکید کرد: اگر روحانیت  و حوزه این فرمان را وظیفه و تکلیف خود نداند، این بیانیه همانند نامه 53 نهج البلاغه برای نسل های بعد به جا خواهد ماند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha