جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب سبزوار

حوزه/ خانواده نقش مهمی در موفقیت طلاب و روحانیان دارد و بر اساس این نقش، مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها جزو رویکردهای مهم خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان سبزواری مقیم حوزه علمیه قم که پنج شنبه شب درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه یک بازنگری از تعریف مرکز خدمات صورت گرفته، گفت: بر اساس این تعریف جدید، مرکز خدمات سازمان حمایتی برای مأموریت‌ها و رسالت‌های اصلی حوزه است.

وی گفت: مرکز خدمات قرار نیست از یک صنف حمایت کند؛ بلکه هدف مرکز آن است که تلاش کند مأموریت حوزه بهتر محقق شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: این مرکز تلاش می‌کند تا با کاهش مشکلات، طلبه بهتر درس بخواند و استاد بهتر تدریس و مبلغ بهتر به تبلیغ خود بپردازد.

وی افزود: مرکز خدمات درصدد است از طلابی که جدی‌تر از دیگران بوده و در تحقق اهداف حوزه مؤثرتر هستند بیشتر حمایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به خدمات فرهنگی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: خانواده نقش مهمی در موفقیت طلاب و روحانیان دارد و بر اساس این نقش، مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها جزو رویکردهای مهم خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان یکی از برنامه‌های مرکز خدمات است، گفت: در سال 91 تعداد فرزندان ممتازی که تجلیل شدند حدود 8 هزار نفر بودند و در سال 97 بیش از 39 هزار فرزند روحانی تجلیل شدند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه خانواده طلاب ظرفیت بسیاری بالایی دارند گفت: در سال 95 از 20 نفر اول کنکور مقطع دکتری 8 نفر فرزند روحانی بودند که نشان از ظرفیت بالای خانواده روحانیان دارد.

وی به خدمات عاطفی مرکز خدمات از جمله تکریم معمرین اشاره کرد و گفت: ارزش احوالپرسی و دلجویی از یک معمر به مراتب بیشتر از ارائه خدمات مادی است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: گاهی که به دیدن معمرین می‌رویم اشک در چشمانشان جمع می‌شود و از اینکه به دیدنشان رفته‌ایم و فراموش نشده‌اند، بسیار خوشحال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ زیرساخت همه تحول‌ها و پیشرفت‌ها است گفت: کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات که ویژه زو ج های جوان طلبه برگزار می‌شود و آنها در این کارگاه با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه بیمه تأمین مرکز خدمات حداقل میزان بیمه در کشور است گفت: یک سوم بودجه مرکز خدمات برای تأمین اجتماعی برگشت می‌کند به دولت.

وی با اشاره به اینکه استمرار انقلاب اسلامی در این 40 سال مانند یک معجزه است گفت: دشمنان برای شکست این انقلاب تلاش بسیاری کردند و هرکدام از اتفاقات در 4 دهه اخیر می توانست هر انقلابی را در کشورهای دیگر نابود کند ولی به فضل الهی انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست و ما باید این نعمت الهی را شکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: دشمنان جبهه قوی‌ای در مقابل ایران اسلامی تشکیل داده‌اند و امروز برای مقاومت در برابر آنها باید جبهه واحد فعالی آن‌طور که خدا خواسته، ایجاد کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه به هجرت طلاب به موطن خودشان تأکید کرد و گفت: شهرستان سبزوار طلاب فاضل بسیاری دارد و باوجود این طلاب فاضل نباید هیچ مسجدی در این شهرستان بدون امام جماعت باشد.

وی با بیان اینکه روحانیان نقش مهمی در انقلاب اسلامی دارند گفت: تاریخ درباره ما قضاوت می‌کند که چقدر توانسته ایم به وظیفه‌مان نسبت به انقلاب عمل کنیم؛ روحانیان زحمات بسیاری کشیده‌اند اما بیشتر از اینها باید کار کرد و نقش داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در پایان گفت: نهضت خدمت‌رسانی به مردم، با اخلاق، رأفت و مهربانی، وظیفه ما روحانیان است و اگر می‌خواهیم وارث انبیا شویم، باید این‌چنین باشیم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاظمی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام چرا بیمه کردن طلاب از19 سالگی به 25 سالگی تصویب شد آیا این آسودگی برای طلاب همین هس تا به تحصیل ادامه دهند