جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدی

حوزه/ مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: باید به فرمایش رهبری توجه کرد و شما روحانیون با استفاده از تریبون های که در اختیار دارید فرهنگ درخت کاری را در بین مردم رواج دهید و در این امر مهم هیشه پیش قدم باشید.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه» در ایلام، دکتر رضا احمدی، مدیر کل منابع طبیعی در جمع روحانیون طرح هجرت حوزه علمیه استان ایلام گفت: بر اساس آیات قرآن، یکی از مواهب و نعمت های خداوند در آخرت و ویژگی های بهشت که در آیات کریمه و روایات شریفه بارها به آن اشاره شده است، درخت است «در بهشت باغ هایی وجود دارد که از زیر درختانش نهرها جاری است در میان این درختان بهشتی، درختان میوه نیز وجود دارد».

وی افزود: بسیاری از پیامبران و امامان معصوم(ع) ما کشاورز و باغدار بودند و با دست خود به کاشت و برداشت درختان اقدام می کردند و به این وسیله در عمران و آبادانی زمینی که خداوند به آن امر فرموده، اهتمام می ورزیدند، مثلاً حضرت علی(ع) چندین نخلستان را با دست مبارک خود احداث کردند و یا امام محمد باقر(ع) در کاشت درختان و کشت و زراعت حتی در گرمای تابستان، کوتاهی نمی فرمود.

 احمدی بیان کرد: در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند، حضرت علی(ع) در مدینه باغ‌های خرمای فراوانی به وجود آوردند و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند ما از مردم خواهش می کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمّیّت بدهند. «هر ایرانی یک درخت» که گفته میشود و در زبانها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایّام  که ایّام درختکاری و فصل درختکاری است - هرچه میتوانند [کاشت درخت را] افزایش بدهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: باید به فرمایش رهبری توجه کرد و شما روحانیون با استفاده از تریبون های که در اختیار دارید فرهنگ درختکاری را در بین مردم رواج دهید و در این امر مهم هیشه پیش قدم باشید

در پایان از روحانیون فعال درختکاری و مدیر حوزه علمیه استان ایلام تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha