جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین گفت: هر چقدر که دل ها به حبّ و ترس از خداوند مزین باشد، نیت ها صادقانه می شود و از این مسیر راه اصلاح و تغییر آغاز می شود و اراده جدّی و توانایی ها و استعداد را افزایش می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق(علیه السلام) در منطقه قفول منامه، گفت: هر چقدر که دل ها به حبّ و ترس از خداوند پمزین باشد، نیت های صادقانه می شود و از این مسیر راه اصلاح و تغییر آغاز می شود و اراده جدّی و توانایی ها و استعداد را افزایش می دهد.

ایشان افزود: سخن از حبّ و خشیت الهی، امتداد آن به جنبه های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی و امنیتی می رسد.

آیت الله غریفی ادامه داد: سازمان ها تا چه اندازه برای اصلاح جنبه های فوق الذکر تلاش می کنند و از جان و مال مایه می گذارند؟ اگر اینطور نباشد، بحران های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی تغییر پیدا نمی کند و اوضاع به همین صورت باقی می ماند.

این عالم شیعه تصریح کرد: مشکل در تغییر ذات و پاکسازی دل ها نهفته است و با تغییر ظواهر و شکل درست نمی شود و این به معنی این نیست که ما به عقل های بزرگ برای اندیشیدن و استعداد های علمی و متخصص و تجربه نیاز نداریم؛ چرا که اوضاع با نادانی و عقب ماندگی درست نمی شود، بلکه نیازمند علم، استعداد و توسعه هستیم.

آیت الله غریفی اشاره کرد: تمامی تولیدات و محصولات علم و استعداد ها و تجربیات تا زمانی که فساد در داخل جان ها و دل ها باشد، به شکست می انجامد.

ایشان ادامه داد: امانتداری، خوبی، پاکی، راستی و اخلاصی از اصول موفقیت در مسیر اصلاح است و همین امور موجب موفقیت استعداد ها و تجربیات علمی می شود.

آیت الله غریفی در پایان گفت: امانت، اخلاص و اموری از این قبیل اگر در کنار استعداد، توانایی، تجربه و مهارت نباشد، کارساز نخواهد بود و موجب اصلاح امور نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha