جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شماره چهاردهم نشریه علمی پژوهشی «اخلاق وحیانی

حوزه/ به همت مدیریت نشریات علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره چهاردهم نشریه علمی پژوهشی «اخلاق وحیانی» آماده چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همت مدیریت نشریات علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره چهاردهم نشریه علمی پژوهشی «اخلاق وحیانی» آماده چاپ شد.

از جمله ویژگی های علمی شاخص این شماره از نشریه اخلاق وحیانی می توان به مقاله دوم این شماره اشاره کرد که نویسندگان آن سعی داشته اند فلسفه اخلاقِ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی را به عنوان یک دانش مصطلح استخراج و وجوه تمایز آن را  نسبت به سایر فلاسفه اخلاق آشکار نماید.

سایر مقالات این شماره، همه به محتوای اخلاق اسلامی مستخرج از قرآن و روایات می پردازد، مقاله اول سعی کرده گامی مهم و بنیادین در نظام سازی اخلاق وحیانی قرآنی بردارد؛ مقاله سوم و چهارم الگوی تربیت اخلاقی را از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام و کتاب جامع السعادات مرحوم نراقی استخراج نموده اند؛ مقاله پنجم به جایگاه مهم مقام اخبات به عنوان حلقه واسط مقام احسان و مقام وصول به رحمت حق می پردازد؛ مقاله پایانی نیز جایگاه اخلاق حرفه ای در حوزه علوم اجتماعی را در جامعه اسلامی رصد نموده و تلاش نموده آن را  بومی سازی کند.

مقالات  این شماره از دوفصلنامه به این ترتیب است:

      قرآن و نظام اخلاقی آن

        فلسفۀ اخلاق استاد جوادی آملی(حفظه الله)

        الگوی تربیت اخلاق اسلامی از منظر امام سجاد(علیه السلام)

        بر مبنای تحلیل محتوایی دعای مکارم الاخلاق

        تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا محمد‏‏مهدی نراقی

        اخبات به‌مثابۀ یک درجه در مسیر تحول اخلاقی و ابعاد آن

        جایگاه‌شناسی اخلاق حرفه‌ای در علوم اجتماعی و عقل عملی

علاقه مندان می توانند جهت مطالعه متن كامل مقالات، به سامانه نشریه اخلاق وحیانی به آدرس  Ethics.isramags.ir  مراجعه و فایل کامل مقالات را دریافت نمایند.

دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه اخلاق اسلامی، اصول اخلاقی انسانی سایر ادیان، و فلسفه اخلاق، تحقیق و تالیف می‌شوند، استقبال كرده و مقالاتی كه بر اساس مبانی اخلاقی و اصول تربیتی سلوکی آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظه الله) نگاشته می‌شوند را در اولویت بررسی و چاپ قرار می‌دهد. نویسندگان و محققین گرامی می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات و ارسال مقاله خود از طریق وب سایت مجله اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha