جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرامش بهاری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: ۱۵۰مبلّغ خواهر و برادر در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره دینی خواهند بود .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمداحمدزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، در نشست خبری پیرامون طرح آرامش بهاری سال98 با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور فرصت مناسب ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران و مسافران نوروزی است، اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی در امامزادگان و بقاع متبرکه فقط در فصل بهار و طرح آرامش بهاری خلاصه نمی شود، بلکه در تمام فصول سال در امامزادگان پر ظرفیت و زائر پذیر فعالیتهای فرهنگی و طرح‌های مختلف انجام می شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه 127 بقاع متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد، به برنامه های این نهاد در بقاع اشاره کرد و افزود: از 28 اسفندماه 97 طرح آرامش بهاری آغاز خواهد شد، افتتاحیه طرح با موضوع  راهکارهای تحقق بیانی گام دوم انقلاب اسلامی، با سخنرانی رحیم پور ازغدی خواهد بود.

وی افزود:اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا در روزهای پایانی سال، نظافت و آماده سازی و فضا سازی آستان مقدس بقاع متبرکه مجری طرح در 127بقاع متبرکه و همچنین  برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در 90 بقعه متبرکه از جمله این برنامه ها برای همه اقشار  است.

حجت الاسلام احمدزاد افزود:بر پایی خیمه معرفت در بقاع مجری طرح با 200 غرفه شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، دینی، مشاوره وقف، غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودک، غرفه مشاور خانواده و .... با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان و برپایی 20 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: 150 مبلغ خواهر و برادر در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی خواهند بود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: مراسم مذهبی و انقلابی از جمله ولادت حضرت علی(ع)، وفات حضرت زینب(س)، شهادت امام کاظم(ع)، عید مبعث، مراسم روز جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های فرهنگی در روز طبیعت در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha