جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم اهتمام ویژه مسئولان مبنی بر نهادینه سازی و ترویج ارزش های دینی و انقلابی در دهه پنجم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه»، با بیان این که گرفتاری های امروز کشور در عرصه اقتصاد و معیشت، نباید ما را از اهمیت توجه به مساله فرهنگ و موضوعات وابسته به آن غافل کند، ابراز داشت: البته قبول داریم که در حال حاضر به جهت شرایط خاص کشور، اولویت باید پرداختن به مباحث اقتصادی و به ویژه معیشت عامه مردم باشد، اما روی سخن اینجاست که اگر ما از حیث اقتصادی در برهه حساس کنونی دچار مشکل هستیم، بخش مهمی از آن ریشه در کم کاری ها و ضعف های فرهنگی دارد.

وی افزود: در واقع اگر ما بتوانیم تا حدودی به ساماندهی وضعیت فرهنگی بر اساس شاخص های دینی و انقلابی همت بگماریم، وضعیت اقتصاد نیز به همان نسبت تحول مناسبی پیدا می کند و از این رو توجه به این مسایل کلان باید به شکل توأمان باشد نه این که بخشی را مورد توجه قرار داده و از بخش دیگر غافل شویم.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران همچنین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ، دشمن به شیوه های گوناگون تهاجم فکری، عقیدتی و فرهنگی خود علیه انقلاب و نظام اسلامی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و به خصوص در سال های پس از جنگ تحمیلی، این روند شتاب بیشتری هم گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر لازم است که در دهه پنجم انقلاب به ویژه به موازات تلاش بی وقفه در خدمت رسانی به مردم و محرومان همچنین مبارزه بی امان با فساد و تبعیض و بی عدالتی، عرصه های فرهنگی نیز مورد عنایت خاصی قرار گیرد و برای این مهم با همفکری نخبگان و دغدغه مندان فرهنگی اعم از حوزه و دانشگاه ، برنامه ریزی منسجم و هوشمندی انجام شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha