پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجمی پور

حوزه/امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه نگاه مسئولان باید همانند مدیران دهه ۶۰ ، یک نگاه جهادی و انقلابی به فکر معیشت مردم باشد، گفت: کسانی که ۳۰ سال در عرصه مدیریتی زحمت کشیده اند، مسئولیت ها را به نسل جوان بسپارند و آنان را راهنمایی کنند.

حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه رهبر انقلاب خطاب به همه ملت و مخصوصا برای نسل جوان صادر شده که با توجه به متن بیانیه، سه محور اساسی از آن درک می شود  و باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نخستین محور بیانیه گام دوم انقلاب، ویژگی های خاص جمهوری اسلامی است که بر اساس اصول آزادی، اخلاق، استقلال، عقلانیت جاویدان بوده است؛ که در وهله نخست در این بیانیه، علت به وجود آمدن انقلاب برای مبارزه با سالها عقب ماندگی دوران پهلوی و قاجار مورد خطاب قرار داده اند.

امام جمعه سرایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی تنها به دنبال عدالت خواهی در جهان است، تصریح کرد: اگر امروز امنیتی در کشور برقرار است، و شتاب علمی در کشور حرفی برای گفتن دارد، مدیون نتایج گام نخست انقلاب بوده که تحت مردم سالاری و عدالت نسبی علی رغم سیاه نمایی دشمن علیه نظام بوده است.

حجت الاسلام نجمی پور ایران را نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران نماد پرابهت ایستادگی در مقابل زورگویان و کشوری مستقل است و هزینه های زیادی را متحمل شده است؛ باید قدر این استقلال را بدانیم که محور دوم سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به همین مورد اشاره داشته است.

رهبری 41 بار از جوانان یاد کرده اند!

وی با اشاره به محوریت جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: در این بیانیه رهبری 41 بار از جوانان یاد کرده اند و بر ماموریت های نسل جوان در گام دوم انقلاب تاکید کرده اند، لذا جوانان باید نکات بیانیه را به خوبی درک کنند.

امام جمعه سرایان آینده کشور را در گرو توجه به بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: می بینیم که رهبری در این بیانیه گفته اند که من امیدوارم به آینده علمی کشور که باید شتاب علمی، رشد اقتصادی، مبارزه پیگیر با فساد، تبعیض و شناخت توطئه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان در جامعه توسط همه مردم، مخصوصا جوانان مورد توجه قرار بگیرد؛ که این نشان دهنده اهمیت بیانیه گام دوم برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است .

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه جوانان باید آماده قبول مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی باشند گفت: در این بیانیه که 41 مرتبه رهبری واژه جوان را بکار برده اند؛ توصیه می کنند به نسل جوان که شانهشان را برای قبول مسئولیت در در گام دوم آماده بکنند.

استعفا برای ورود جوان ترها

وی ادامه داد: در تایید فرمایشات رهبری برخی از نمایندگان رهبری از سمت های خود استعفا دادند تا جا برای ورود جوان ترها باز شود.

امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه نگاه مسئولان باید همانند مدیران دهه ۶۰ ، یک نگاه جهادی و انقلابی به فکر معیشت مردم باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که ۳۰ سال در راه انقلاب زحمت کشیدند لطفا مسئولیت ها را به نسل جوان بسپارند و آنان را راهنمایی کنند چراکه نسل جوان چابک تر، فعال تر و با ایده های نو برای ساخت کشور هستند.

وی تاکید کرد: همانند دوران دفاع مقدس که فرماندهی زیبای جبهه جنگ را داشتیم که این فرماندهان توانستند زمینه ساز پیروزی ایران در برابر تمام جهان که به مقابله با انقلاب آمده بودند شدند، امروز هم باید از جوانان در مسئولیت های مهم استفاده کنیم.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه کارگروهی در دانشگاه ها و حوزه ها برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود، خاطرنشان کرد: این بیانیه پرمغز و عالمانه که برای 40 سالگی انقلاب بیان شده است، برای همه مردم توسط مبلغان، رسانه های دیداری و شنیداری تشریح و در دانشگاه ها و حوزه های علمیه مدارس خط به خط تبیین شود تا نسل جوان آن را نقشه راه خود قرار دهند.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha