شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آثار هنری بومیان نیوزیلند برای ادای احترام به قربانیان حمله تروریستی به مساجد

حوزه/ هنرمندان بومیان مائوری در نیوزیلند، آثار هنری برای ادای احترام به قربانیان حملات ترویستی در مساجد کرایست چرچ خلقد کردند و همبستگی شان را با جامعه اسلامی ابراز کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از maoritelevision،  بسیاری از هنرمندان محلی متعلق به بومیان مائوری در نیوزیلند، اقدام به خلق آثار هنری برای ادای احترام به قربانیان حمله تروریستی در مساجد کرایست چرچ در جمعه گذشته کردند.

آکونی پاکینگا یک هنرمند 27 ساله مائوری به کشیدن نقاشی ویژه ای برای همدلی با مسلمانان اقدام کرده است. در این نقاشی دیده می شود که بومیان محلی مائوری به دور یک مرد مسلمان جمع شده اند و دست هایشان را به نشانه همدلی و همبستگی بر روی شانه های مرد مسلمان گذاشته، با او عزاداری می کنند و در غم او شریک هستند.

پاکینگا می گوید که از پیش این طرح را در ذهنش داشته و تنها کاری که باید می کرده کشیدن آن بوده است. وی گفت: هر یک از ما باید نقش مان را ایفاء کنیم و من احساس کردم که باید این کار را انجام دهم.

پاکینگا گفت: می خواستم در آثارم حس همدردی را نشان داده باشم.

این هنرمند گفته هدف اصلی اش این بوده که احساسش را نسبت به وضعیت بیان کند و افزود: نمی توانم جور دیگری حس غم و اندوهم را بیان کنم. اینجا خانه مسلمانان نیز هست.

 

در حملات تروریستی روز جمعه در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، 50 نمازگزار در اثر شلیک گلوله جان باختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha