جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم یادبود قربانیان حمله تروریستی نیوزیلند در کلیسای سن دیگو

حوزه/ مراسم میان ادیانی یادبود قربانیان حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند همراه با دعای مسلمانان قرار است فردا در کلیسای اسقفی در شهر سن دیگو در کالیفرنیا برگزار شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thecoastnews، با هدف بزرگداشت یادبود قربانیان حمله تروریستی در مساجد نیوزیلند که جمعه هفته گذشته به وقوع پیوست ساکنین شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا برای شرکت در مراسم میان ادیانی اسلامی به کلیسای اسقفی سنت پائولو دعوت شدند. این مراسم قرار است فردا چهارشنبه 20 مارس در ساعت 6 بعد از ظهر برگزار شود.

یک سازمان عام المنفعه محلی با نام «سلام» به همراه مسیحیان برگزاری این مراسم را به عهده خواهند داشت. هدف از آنان ایستادگی در مقابل اسلام هراسی و تمامی اشکال نفرت و خشونت اعلام شده است.

استیو اسلاکوم بنیانگذار "سلام" در سن دیگو در این باره گفت: به نظر من این یک فرصت ارزشمند برای اعضای هر دو اجتماع مسلمانان و مسیحیان است تا با هم متحد شده و با همبستگی در مقابل مشکلات ایستادگی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در این گردهمایی با زیر پا گذاشتن محدودیت ها، همدلی و اتحاد میان ادیانی به وجود بیاید.

اسلاکوم گفت: ما نخستین باری است که چنین نشستی را به مناسبت بزرگداشت قربانیان یک حمله تروریستی برپا می کنیم. در این مراسم برای یادبود قربانیان در حمله تروریستی دعا خوانده می شود و پیام صلح و وحدت میان پیروان ادیان دیگر فرستاده خواهد شد.

وی از تمامی مردم با پیشینه های فرهنگی و مذهبی مختلف خواست که در این مراسم شرکت کنند.

گفته می شود سازمان سلام یک موسسه عام المنفعه و دینی می باشد که در یک سال گذشته نشست های میان ادیانی متعددی برگزار کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha