جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول سال جاری ۱۰۲ وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۱۴ وقف منفعتی قرآنی است که از محل آن کمبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی در استان جبران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند،حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در جشن میلاد امام علی(ع) در آستان مقدس امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، اظهار داشت: به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) ویژه برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام ومنزلت حضرت علی(ع) در بقاع متبرکه استان از شب گذشته در حال برگزاری است.

وی، ایجاد فضای با نشاط در امامزادگان و تشریح سیره زندگی حضرت امیرالمومنین(ع) را از محورهای برگزاری این جشن ها ذکر کرد و افزود: مولودی‌خوانی، سخنرانی، برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) دراین بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ویژگی‌های بارز امام علی(ع)، بیان داشت: حضرت علی(ع) الگوی برتر بشریت است چراکه آن حضرت از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش های اخلاقی برخوردار بوده است.

بخشی پور با بیان اینکه شخصیت حضرت علی(ع) و معرفی روز تولد مولود کعبه به نام روز پدر، تکلیف پدران را سنگین‌تر می‌کند، بیان داشت: جوانان پویا و با استعداد ایران اسلامی باید با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تحقق آرمان های انسانی و تعمیق باورهای دینی بکوشند.

وی با بیان اینکه کامل ترین نوع صدقه، وقف است که به آن صدقه جاریه گفته می‌شود، گفت: رسول اکرم(ص) به وقف توجه ویژه ای داشت به طوری که املاک زیادی را وقف و پس از خود حضرت زهرا(س) را به عنوان متولی موقوفات تعیین کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: امام علی(ع) بزرگ ترین واقف در صدر اسلام بود، به طوری که 25 سال از عمر خود را در مسیر کشاورزی و باغداری گذراند و تمام حاصل دسترنج خود را در این عرصه وقف کرد.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در طول سال جاری 102 وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 14 وقف منفعتی قرآنی است که از محل آن کمبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی در استان جبران خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشاوره های وقف تأثیر مثبتی در سوق دادن واقفان به سمت نیازهای روز داشته است، خاطرنشان کرد: از لحاظ تنوع وقف خراسان جنوبی در بین سایر استان ها وضع مطلوبی دارد به نوعی که در نیات موقوفات تمام موضوعات را داریم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha