جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: در تغییر و تحول به‌سوی بهترین حالات این است که انسان از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در جمع مردم شهرستان دامغان به میزبانی امامزادگان محمد و جعفر (ع) این شهرستان، با اشاره به شرح و تفسیر دعای تحویل سال اظهار داشت: مهم‌ترین خاصیت در دعای تحویل سال، مسئله تحول و دگرگونی و تغییر است و تغییر مثبت در زندگی یعنی اینکه انسان از خدا بخواهد او و حال او را به بهترین حال تغییر دهد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: تغییر حال یعنی انسان در زندگی روبه‌پیشرفت باشد و همان‌طوری که انسان در مسائل مادی دوست دارد روبه‌پیشرفت باشد، در مسئله معنوی هم دوست دارد روبه‌پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه آنچه مهم است اینکه این تغییر و تحول باید از سوی خود انسان شکل بگیرد، افزود: سه‌گام مهم از آموزه دعای تحویل سال برداشت می‌شود که در تغییر و تحول حالات انسان بسیار مؤثر است؛ گام اول اینکه نگاه ما به عالم نگاه الهی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه ما در آموزه‌های اعتقادی دو نوع جهان‌بینی داریم و یک جهان‌بینی مادی و دیگری معنوی است، خاطرنشان کرد: جهان‌بینی مادی یعنی انسان فقط دنیا را ببیند و معنوی یعنی انسان هم مبدأ و هدف و عاقبت و معاد را می‌بینید و جهان‌بینی الهی به زندگی انسان هدف می‌دهد.

وی با اشاره در دعای تحویل سال گفت: گام دوم از آموزه دعای تحویل سال، استفاده از فرصت‌هاست و زمان فرصتی در اختیار ماست و به تعبیر روایت «اَلْمَغْبُونُ مَنْ غُبِنَ عُمُرَهُ» زیان‌دیده شخصی است که لحظات عمر خود را به فراموشی و سستی گذراند و اینکه گام دوم در تغییر و تحول به‌سوی بهترین حالات، این است که انسان از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به بند «یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ» و اینکه سومین قدم از آموزه دعای تحویل سال کمک خواستن از خداست، افزود: سال 97 تمام شد و سال 98 آغازشده است و این تغییر و تحولی که با گردش زمین دور خورشید اتفاق می‌افتد به دست خداست و آن خدایی که سال را تغییر می‌دهد می‌تواند حال را هم تغییر دهد، پس استعانت از خداوند گام سومی است که باید برداریم.

وی تصریح کرد: زمان به‌سرعت می‌گذرد و تاریخ عوض می‌شود آنچه مهم است باید بدانیم لذت‌های دنیوی فانی و لذت‌های معنوی باقی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha