پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مردم شهر همیلتون، حلقه همبستگی به دور مسجد تشکیل دادند + تصاویر

حوزه/ درحالی که روز جمعه هفته گذشته در حمله ای مسلحانه به مساجد نیوزیلند ۵۰ تن جان خود را از دست دادند، این جمعه مردم شهر همیلتون در انتاریو، دور مسجد حلقه همبستگی و وحدت ایجاد کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، گروهی از مردم شهر همیلتون در انتاریوی کانادا، حلقه وحدت و همبستگی به دور مسجد تشکیل دادند.

نمازگزاران روز جمعه هنگامی که برای اقامه نماز در مسجد حضور یافتند با جمعی از مردم مواجه شدند که برای نشان دادن حمایت و همبستگی گردهم جمع شده بودند. این گروه از مردم ضمن ابراز محبت به همشهریان مسلمان، دست هایشان را به هم داده و حلقه همبستگی به دور مسجد تشکیل دادند.

مسلمانان در پاسخ به این اقدام مردم، با لبخند از آنان قدردانی کرده و خواستار پایان دادن به اسلام هراسی و برتری نژاد سفید شدند.

لیلا میکولوس یکی از کمک کاران برگزارکنندگان این حلقه گفت: ما به همسایگان مسلمان می گوییم که آنان اهمیت دارند، ما شما را دوست داریم، از شما حمایت می کنیم و می خواهیم شما بتوانید در امنیت و آرامش به عبادت تان بپردازید.

وی افزود: می خواهیم شهری ایجاد کنیم که در آن به عقاید همه احترام گذاشته شود و همه بتوانند با امنیت در آن زندگی کنند.

لورا ولفسون یکی از شرکت کنندگان در این حلقه گفت که امروز اینجا آمده ایم به این سبب که حق آزادی دین یک حق بنیادی برای مردم کانادا می باشد و ضروری است.

وی گفت: آنچه هفته گذشته اتفاق افتاد همه ما را به وحشت انداخت. اگر ما در این شرایط در کنار همدیگر ایستادگی نکنیم شریک جرم این افراد در خشم و نفرت این افراد هستیم که جنایاتی مانند آنچه در نیوزیلند به وقوع پیوست را سبب می شوند.

گفته می شود در حملات ترویستی که جمعه هفته گذشته در مساجد شهر کرایست چرچ در کشور نیوزیلند به وقوع پیوستند، یک مهاجم نژادپرست مسلحانه به روی نمازگزاران بی گناه آتش گشوده و جان 50 نفر را گرفت. ده ها تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha