جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: جنگ نرمی که بعد از شکست جنگ مسلحانه، اراده ملت عراق را هدف قرار داده محکوم به شکست است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: جنگ نرمی که بعد از شکست جنگ مسلحانه، اراده ملت عراق را هدف قرار داده محکوم به شکست است و مردم عراق همانطور که در جنگ مسلحانه پیروز شد در جنگ نرم نیز پیروز خواهد شد و برگشتی برای بعثی ها و داعش نخواهد بود.

وی تاکید کرد: ما می توانیم در این جنگ پیروز شویم؛ چرا که از اصولی مانند فرهنگ دینی، فرهنگ حسینی و مرجعیت دینی و بالاتر از آن شفاعت اهل بیت (علیهم السلام) و دعا های حضرت صاحب الزمان (عج) بهره مند هستیم.

سید قپانچی تاکید کرد: حضور نمایندگان کشور های عربی و جهانی در عراق دلیلی است بر موفقیت تجربه سیاسی عراق و تجربه سیاسی آن است و ما پیروز می شویم و پرچم را به دست صاحب آن خواهیم سپرد.

امام جمعه نجف اشرف به حادثه واژگونی قایقی در موصل که منجر به قربانی شدن 85 نفر جوان، زن و کودک شد، اشاره کرد و آن را فاجعه دانست و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

وی در خصوص اظهارات سفارت آمریکا در بغداد مبنی بر درخواست رسمی برای باقی ماندن نیرو های آمریکایی در عراق گفت: ما می توانیم از کشورمان حمایت کنیم و نیازی به حضور نیرو های بیگانه در عراق نیست و این در حالی است که پارلمان عراق برای تصویب قانون پایان حضور آمریکایی ها در عراق آماده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی به حمله تروریستی به مسجد و نمازگزاران در نیوزلند اشاره کرد و گفت: ملت و دولت نیوزلند در کنار مسلمانان ایستاد و این حادثه منجر به شناخت بیشتر از اسلام و مسلمین شد.

وی افزود: این حادثه تروریستی، طرح های خصمانه دشمن و استعمار جهانی را علیه دین اسلام آشکار کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) را به امت اسلامی و انسانی تبریک گفت و در بخش دیگر وفات حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha