جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۱۶ هزار نفر زائر و مسافر نوروزی همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری از امامزادگان و بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی در ایام نوروز بازدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای ۹۸ بقعه متبرکه است، اظهار داشت: 55 بقعه و امامزاده شاخص در سطح استان برای اجرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری در نظر گرفته شده که تاکنون با استقبال خوب زائرین و مسافران نوروزی همراه بوده است.

وی با اعلام اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه 97 در استان آغاز و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد، بیان داشت: پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از ویژه برنامه سال تحویل، ولادت امام علی(ع)، وفات حضرت زینب(س)، جشن عید مبعث و غیره بخشی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری به شمار می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اجرای ویژه برنامه سال تحویل در 11 بقعه شاخص، فعالیت 60 مبلغ بومی و غیربومی در حوزه‌های مشاوره، پاسخگویی به شبهات و کودک و نوجوان، توزیع بیش از 70 هزار قلم هدیه و بسته فرهنگی، برپایی 38 خیمه معرفت و برپایی نماز جماعت در 55 بقعه متبرکه را بخشی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه ذکر کرد.

حجت الاسلام بخشی‌پور همچنین برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی حجاب و عفاف در پنج بقعه متبرکه، برگزاری مراسم رحلت حضرت زینب(س) در 35 بقعه متبرکه، جشن مبعث حضرت رسول(ص) در 35 بقعه و برپایی ایستگاه سلامت و بهداشت در 8 بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال متوالی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون باتجربه، غرفه کودکان و نوجوانان، مشاوره در حوزه‌های مختلف تربیت فرزند، همسرداری، رفع اختلافات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های فرهنگی در اجرای طرح آرامش بهاری در خراسان‌جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در دو بخش پذیرایی و اسکان برنامه‌ریزی شده است، افزود: 724 زائرسرا، اتاق، سوئیت و کانکس برای اسکان مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه آماده شده است.

حجت الاسلام بخشی‌پور خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا سوم فروردین ماه در بقاع متبرکه استان بیش از 116 هزار نفر  زائر حضور یافتند که از این تعداد 26 هزار و 503 مسافر در زائرسراها، کانکس‌ها و چادرها اسکان یافتند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha