پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شبیری زنجانی

حوزه/ در شریعت خدمت به بشر جایگاه ویژه‌ای دارد به خصوص اگر در راستای حفظ جان و مال مردم باشد. اما مسئولان این کشور زمینه خدمت به مسلمانان و شیعیان را دارند که باید قدر این فرصت را بدانند و این خدمت نزد خداوند یک عبادت استثنائی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شبیری زنجانی در دیدار استاندار قم با ایشان بر ضرورت رسیدگی به امور مردم تاکید کردند و اظهارداشتند: خدمت این است که انسان با عملکرد خود مانع تلفات جانی و خسارت‌های مالی شود.

معظم له خدمت به مردم را از «بالاترین عبادات» در شریعت اسلام دانستند و با اشاره به سیره حضرات معصومین علیهم السلام در اهتمام به حل مشکلات مردم، افزودند: در شریعت خدمت به بشر جایگاه ویژه‌ای دارد به خصوص اگر در راستای حفظ جان و مال مردم باشد. اما مسئولان این کشور زمینه خدمت به مسلمانان و شیعیان را دارند که باید قدر این فرصت را بدانند و این خدمت نزد خداوند یک عبادت استثنائی است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی از خسارات و صدماتی که به مردم ایران در سیل اخیر وارد شد ابراز تأثر کردند و افزودند: این سیل اگر چه کشور را در سوگ تعدادی از هم‌وطنان‌مان نشاند و باعث خسارت‌های زیادی شد، اما برای مسئولان باید زمینه‌ای برای خدمت بیشتر باشد.

ایشان ادامه دادند: البته من هم از مسئولانی که در ایام تعطیل ترجیح دادند در کنار مردم باشند، تشکر می‌کنم و قطعا عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شامل حال آن‌ها می شود.

معظم له با اشاره به تجربه جاری شدن سیل در شهر قم در سال‌های گذشته، گفتند: قبلا سیل در قم خسارت‌های زیادی را به جا می‌گذاشت، اما با اقداماتی که مسئولان داشتند این خسارت‌ها کمتر دیده شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی ابراز امیدواری کردند که «سال نو برای این مردم سال پر برکتی باشد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    0 0
    زنده باد حضرت آیت الله شبیری زنجانی و سایر مراجع بزرگوار تشیع. خداوند همه مراجع و بزرگان را حفظ نماید