پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 486895
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
مدرسه معصومیه قم

حوزه/ حوزه زمانی می‌تواند این مسیر نورانی و تمدن ساز را طی کند که جوانانی با انگیزه های الهی و انقلابی وارد آن شوند و در مسیر امام و رهبری رشد کنند و آن وقت نهالهای قدکشیده انقلابی می‌توانند کمک به برداشتن گامهای نورانی انقلاب کنند. و صحنه را برای ظهور بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه طی یادداشتی به پذیرش حوزه های علمیه اشاره کرد و نوشت:

كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَآفَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوٓا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ. توبه ۱۲۲

سالهاست که به دلایلی ندای آسمانی هدایت بشریت همه انبیاء و اولیاء که از حلقوم مبارک پیامبر ختمی مرتبت خارج شد به گوش جان بشر تشنه و سرگشته نرسیده.
نسلها می آید و می رود اما دستها همچنان از دست تبیان لکل شیء جداست و این علت بسیاری از ظلمها و ضلالتهای بشر امروز است.

اما عصر انقلاب، دوران آغاز مجدد ابلاغ این پیام نورانی به گوش جان بشریت بود.

انسان مدتها خیال میکرد مسیر دین جدای از دنیا است و آخرت را باید با فرار از دنیا یافت.
خروجی این نظریه منسوخ مسیحی، تبدیل به ساختار سیاسی بر اساس جدایی دین و حکومت شد.
استبداد مطلقه دینی کلیسا، همینطور فرهنگ خالی از اندیشه و فهم و صرفا برپایه تعبدی کورکورانه، آن هم با دستاویز های اقتصادی در دست مقدس نمایان و حاکمان ریاکار باعث هجوم تمدنی انسان به سرابی از زندگی سعادتمندانه شد.

بشر مدرن خیال میکرد راه درست را باید با غرق شدن در دنیا بیابد و این شد مبنای ساختاری بر محور آزادی حیوانیت انسان.

حیوانیت انسان شد محور و خروجی اش شد لیبرال دموکراسی غربی،
شد فرهنگ برهنگی و التذاذ بی حد و حصر،
شد فقر معنویت و اخلاق،
شد ظلم و جنایت و فریب،
و باز هم بشری گمشده در میان گمراهی.

تا اینکه ندای آسمانی پیامبر خاتم را خمینی کبیر از میان سالها تلاش و مجاهدت حوزه های علمیه بوسیله مردمی از خودگذشته به گوش جهانیان رساند. اندیشه "رجال لاتلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله"
یعنی دنیایی که متجر اولیاء الله بود و معبر اصلی خدا جویان، خروجی این اندیشه جمهوری اسلامی بود که بستر اصلی بروز ولایت الله شد.
مردمسالاری ولایی؛ که دنیای انسان را نفی نمیکرد اما در خدمت حقیقت انسان قرار میداد.

اکنون بروز سیاست تبدیل به یک اتفاق معنوی در وجود انسانها شده است و آن سیاستی است الهی.
فرهنگش همان فرهنگ مجاهدت و ایثار است و اقتصادش اقتصادمقاومتی و روی پای خود ایستادن و مبارزه با زورمداران.

دوران دیگری آغاز شد؛ "عصر روح الله" عصر بروز و تجلی دین خاتم.

چهل سال است ایران اسلامی توانسته این حقیقت را در عالم فریاد بزند و در جان خود رسوخ دهد. حقیقتی که سنگ بنای تمدن نوین اسلامی است.

امروز در گام دوم این خیزش الهی، نیاز به جریانی داریم که توان داشته باشند امامت این حرکت را برعهده بگیرند و اجعلنا للمتقین اماما.

کسانی که این حرکت ایمانی را با آیات قرآن راهبری کنند و یک دستشان در دست کلام هدایتگر دین خاتم باشد و دست دیگرشان در دست قلوب توحیدی مردم و رسولی منهم باشند، امی باشند و مردمی.

دوران خیزش مجدد انقلاب اسلامی است و نقش حوزه ها در این مسیر جدی است. البلاء للولاء است.
باید مهیای رنج ها و سختی های این حرکت نورانی بود. حرکتی بر محور فقه معنوی و البته زمان شناسی و معنویتی فقاهتی و ممتد تا حیات.
کسانی لازمند که بناست بروز یتفقهون فی الدین و انذار همه اقوام باشند و تمدنی بر محور لعلهم یحذرون سامان دهند باید مصداق نفر باشند و رجوع. هجرتی الهی و رجوعی الهی.

حوزه زمانی میتواند این مسیر نورانی و تمدن ساز را طی کند که جوانانی با انگیزه های الهی و انقلابی وارد آن شوند و در مسیر امام و رهبری رشد کنند و آن وقت نهالهای قدکشیده انقلابی میتوانند کمک به برداشتن گامهای نورانی انقلاب کنند. و صحنه را برای ظهور بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه مهیا کنند.

مدرسه علمیه معصومیه - قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha