جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الدقاق گفت: اتهام دخالت ایران در برخی از کشورهای عربی، اتهامی جعلی و ساختگی است که برای جلب رضایت آمریکا و صهیونیست ها به کار می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس بین المللی کارآفرینی بحرین سالانه با حضور شماری از کارشناسان امور اقتصادی کشورهای مختلف دنیا و کارآفرینان به منظور بررسی تازه ترین مسائل مربوط به توسعه و پیشرفت در حوزه کارآفرینی برگزار می‌شود. به گفته منابع بحرینی، ۴۵ شخصیت صهیونیست و در رأس همه آنها «الی کوهن» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در کنفرانس منامه حضور خواهند داشت.

پایگاه خبری عرب نیوز هم اعلام کرد؛ حداقل 3 اسرائیلی از جمله «آنیا الدن» معاون سازمان نوآوری رژیم صهیونیستی در کنفرانس جهانی کارآفرینی در منامه سخنرانی خواهند کرد، همچنین طی روزهای گذشته در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب، جمهوری اسلامی ایران به دخالت در کشورهای عربی متهم شد. این بیانیه به دخالت برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب در امور داخلی سایر کشورها از جمله دخالت آشکار عربستان، امارات، بحرین و مصر در امور داخلی قطر اشاره نکرد، اما مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند و این اقدام، صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند، در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ عبدالله الدقاق روحانی بحرینی به گفت و گو پرداخته است.

شیخ عبدالله الدقاق روحانی بحرینی با اشاره به برگزاری کنفرانس اقتصادی در بحرین و حضور چند اسرائیلی در این نشست گفت: حضور هیئت اسرائیلی در بحرین را محکوم می کنیم و به دشمنانمان برای ورود به کشورمان خوش آمد نمی گوییم و با عادی سازی روابط آل خلیفه با دشمن اسرائیلی مخالفیم و این اقدام را خیانت علیه قدس شریف و آرمان فلسطین می دانیم.

نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس اتحادیه عرب در روزهای اخیر و بیانیه ضد ایرانی این کنفرانس گفت: کنفرانس اتحادیه عرب مخصوص رؤسای کشورهای عربی است و نه نماینده ملت های عرب و در سطح مورد مطلوب و والایی  نیست و اتهام دخالت ایران در برخی از کشورهای عربی، اتهامی جعلی و موهوم و بی اساس است و ادعایی برای جلب رضایت آمریکا و صهیونیست ها است.

شایان ذکر است، در پی انتشار اخباری مبنی بر مشارکت صهیونیست ها در کنفرانس منامه در هفته آینده، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین بیانیه ای صادر کرد و استقبال از شرکت صهیونیست ها در کنفرانس منامه را گامی در مسیر "تحقیر و تسلیم" خواند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha