جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اتحادیه

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: با تاسف شدید کنفرانس ها و نشست های اتحادیه عرب بی ارزش شده و این اتحادیه به نماینده حاکمان مستبد تبدیل شده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست اخیر اتحادیه عرب هچون سایر نشست های این اتحادیه در حالی برگزار شد که همچنان مسئولان و حاکمان عربی نسبت به قضایای مهم جهان اسلام بی توجه بوده و با مطرح کردن مسائل حاشیه ای و جعلی همچون دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و اتهامات همیشگی از جایگاه اصلی خود برای حل مسائل منطقه ای و جهان عرب فاصله گرفتند.

شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه به تحلیل نشست اخیر اتحادیه عرب و مسائل روز بحرین پرداخت.

 

شیخ عبدالله الصالح با اشاره به قرار حضور هیئت اسرائیلی در کنفرانس اقتصادی منامه در ماه آینده گفت: رژیم آل خلیفه امروز اقدام به کاری خطرناک و جنایتی شرم آور و خیانت به دین و امت کرده است .

وی ادامه داد: حضور هئیت اسرائیلی در کنفرانس اقتصادی منامه جزء کامل کننده پروژه موسوم به "معامله قرن" است و هدف آن حذف آرمان فلسطین و تسلیم و تقدیم کلیدهای مسائل و موضوعات منطقه به رژیم غاصب صهیونیستی قدس است.

الصالح با اشاره به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب گفت: با تاسف شدید کنفرانس ها و نشست های اتحادیه عرب بی ارزش شده و نماینده حاکمان مستبد و مزدورانشان شده و از موضوعات و قضایای امت اسلام و دغدغه های آنها دور شده است .

 

وی تصریح کرد: اتحادیه عرب تسلیم و فرمانبردار آمریکا و اسرائیل است؛ چرا که حاکمان این اتحادیه از مسائل اصلی امت دور هستند و از این رو به جای دشمنی کردن با دشمن حقیقی یعنی رژیم صهیونیستی و مستکبرینی که امت را ذلیل کردند و ثروت های آنها را چپاول می کنند، به دشمنی با ایران روی آورده اند و چنین اقدامی از آنها عجیب و غریب نیست.

معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: آنها به موضوعات و مسائل اصلی امت همچون اشغال سرزمین ها با نیروی رژیم صهیونستی و کشتار مردم همچون به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین و ملت یمن یا تخریب و نابودی دولت ها و آنچه در لیبی و عراق و سوریه و غیره می گذرد توجهی نمی کنند.

روحانی بحرینی در پایان گفت: خلاصه آنکه کنفرانس اتحادیه عرب ارتباطات و جایگاه خود را از دست داده و به دنبال موضوعات حاشیه ای است، موضوعاتی که اصلا وجود حقیقی ندارد و از طرف دیگر موضوعات اصلی و حقیقی امت را رها می کند همچون قضایای مهمی چون حاکمیت و اشغال گری و  توسعه طلبی دشمن و موارد مشابه که به آن بی توجهی می کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha