پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان برای دومین بار در عرض هشت هفته اخیر میهمان کشوری مسلمان بود. وی در این سفر بر لزوم رابطه نزدیک‌تر میان مسیحیان و مسلمانان و نیز رفتاری انسانی با مهاجران تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان برای دومین بار در عرض هشت هفته اخیر میهمان کشوری مسلمان بود؛ وی در این سفر بر لزوم رابطه نزدیک‌تر میان مسیحیان و مسلمانان و نیز رفتاری انسانی با مهاجران تأکید کرد.

پاپ در آغاز سفر دو روزه‌اش به رباط، پایتخت مراکش، گفت که همه مؤمنان باید در برابر تعصب و بنیادگرایی همبستگی داشته باشند.

وی تأسیس سمیناری برای واعظان مسلمان در سال ۲۰۱۵ را بهترین ابتکار پادشاه مراکش برای مبارزه با افراط گرایی دانست. او گفت که دیدارش از مراکش فرصتی برای حمایت از گفت‌وگوی میان ادیان است.

همچنین ملک محمد ششم در سخنرانی خود در حضور پاپ گفت در مراکش کلیسا و کنیسه و مسجد در کنار هم هستند و مردم کاملا آزادند تا به آیین و مناسک مذهبی‌شان عمل کنند.

پاپ در این میان از آرامگاه ملک محمد پنجم و نیز یک مدرسه دینی بازدید کرده است.

اسلام در مراکش دین رسمی کشور است. طبق آمار واتیکان، ۲۳ هزار نفر در مراکش کاتولیک هستند.

پاپ فرانسیس در ماه فوریه از امارات متحده عربی دیدن کرد. در آنجا او و رئیس دانشگاه الازهر، احمد الطیب، سند "برادری انسانی" امضا کردند، این سند از رهبران جهان می‌خواهد برای اشاعه فرهنگ مدارا یا یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha