پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به حوادث اخیر کشور و سیل هایی که در کشور اتفاق افتاده و عرض تسلیت در پی جان باختن تعدادی از هموطنان در این حوادث، با تأکید بر اینکه ما نیازمند آینده پژوهی بحران هستیم، گفت: مسئولین باید با آسیب شناسی بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله و با نگاه آمایشی، برای هر تهدیدی برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در دیدار با جمعی از مسئولین استان ضمن تبریک سال نو و ابراز همدردی با همه خسارت دیدگان و جان باختگان حوادث تلخ آغاز سال، از تلاش هاس مسئولین در سال گذشته تشکر کرد و با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری، بر لزوم تلاش حداکثری دستگاه های مختلف برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهت عملیاتی شدن رونق تولید تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به حوادث اخیر کشور و سیل هایی که در کشور اتفاق افتاده و عرض تسلیت در پی جان باختن تعدادی از هموطنان در این حوادث، با تأکید بر اینکه ما نیازمند آینده پژوهی بحران هستیم، اظهار کرد: مسئولین کشور باید با آسیب شناسی بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله و با نگاه آمایشی، برای هر تهدیدی در هر مقیاسی برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر افزود: باران یک نعمت و فرصت است که اگر برای این نعمت از قبل برنامه ریزی و تدابیر لازم اندیشیده نشود، تبدیل به بحران می شود و بر مسئولین لازم است که با یک برنامه ریزی 20 تا 50 سالانه تمامی این تهدیدها را پیش بینی و برای آنها برنامه ریزی داشته باشند.

وی خدمت رسانی به سیل زندگان را امری مهم عنوان کرد و گفت: کار بزرگی که الان ارتش، سپاه و بسیج در خدمت رسانی به مناطق سیل زده و آسیب دیدگان انجام می دهد کار بسیار بزرگی است و این نشان می دهد که نیروهای مسلح ما نیروهای مردمی، دلسوز مردم و در خدمت مردم هستند و دولت باید قدردان این نعمت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه نیروهای مسلح در این حوادث امتحان بسیار خوبی پس دادند، اظهار داشت: نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی با تمام امکانات در خدمت مردم هستند و نباید این نعمت ناشکری شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود، یکی از مناطق مهم خدمت را سرزمین های مرزی عنوان کرد و گفت: سرزمین های مرزی، ستون محکم و خط مقدم جدا سازی، دفاع و مرزداری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: مناطق مرزی مثل استان بوشهر، جغرافیای استراتژیک هستند و اگر کوچک ترین لطمه ای ببیند، کشور لطمه خواهد دید و این مسئله وظیفه مسئولین را دوچندان خواهد کرد.

در این دیدار که مسئولین ادارات ثبت احوال، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب شهری، هلال احمر، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، حوزه علمیه برادران و دریابانی حضور داشتند، ضمن تبریک سال نو، گزارش مختصری از آخرین وضعیت حوزه مسئولیت خود ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha