پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازداشت گسترده فعالان حقوقی و حامیان مسئله فلسطین از سوی رژیم آل سعود

حوزه/ مقامات رژیم آل سعود طی حمله همزمان به مناطق مختلف عربستان ۱۳ نفر از فعالان، نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشجویان را که دو تن از آنان شیعه بودند بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مقامات رژیم آل سعود طی حمله همزمان به مناطق مختلف کشور عربستان 13 نفر از فعالان، نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشجویان که دو تن از آنان شیعه بودند را بازداشت کردند.

منابع حقوقی اشاره کردند: مقامات رژیم آل سعود 12 نفر از حامیان مسئله فلسطین و مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و  معامله قرن را بازداشت کرده اند.

شبکه های اجتماعی اسامی بازشت شدگان را به شرح زیر منتشر کرده اند: ‏1. صلاح الحيدر ‏2. بدر الابراهيم ‏3. أيمن الدريس ‏4. عبدالله الدحيلان ‏5. ثمر المرزوقي ‏6. خديجه الحربي ‏7. محمد الصادق ‏8. فهد ابا الخيل ‏9. مقبل الصقار ‏10. عبدالله الشهري ‏11. نايف الهنداس ‏12.يزيد الفيفي.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت: بیشتر این بازداشت شدگان وکلا و نویسندگانی هستند که به اصلاحات اجتماعی و رعایت حقوق زنانی که تحت محاکمه هستند، دعوت می کنند.

این خبرگزاری  اشاره کرد: از بین این بازداشت شدگان یک زن حامله و هفت مرد از جمله "بدر الابراهیم" نویسنده و پزشک، صلاح حیدر فرزند عزیزه الیوسف فعال حقوق زن عربستانی است.

طه الحاجی فعالی حقوقی و وکیل عربستانی گفت: بازداشت نویسندگان و فرهنگیانی که در توجه به مسئله فلسطین معروف بودند، نشانه این است که رژیم آل سعود قصد دارد در خصوص مسئله فلسطین و معامله قرن و برای مسکوت نگه داشتن آن ها و افکار عمومی، اقدام خطرناکی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha