پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: امروز کشورهای اسلامی منطقه که انقلاب پس از انقلاب اسلامی ایران در آن کشورها آغاز شده، هنوز مشغول مبارزه هستند و به ثبات لازم نرسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین و به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین گفت: الحمدلله امروز جوانان و طلاب ما نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای دریافت معارف دینی و الهی دارند و اگرچه با معیارهای قرآنی فاصله داریم اما استعدادهای جوانان و طلاب در طول تاریخ رشد و بالندگی پیدا کرده و آینده حوزه‌های علمیه درخشان خواهد بود.

 وی با تأکید بر اینکه نگاه‌ها اینگونه نباشد که طلبگی هم شغلی است که ما انتخاب کرده‌ایم، تصریح کرد: زمانی که ما در مدرسه علمیه چیذر تهران با سیدعلی اندرزگو همراه بودیم، ایشان سن و سال کمی داشت، اما برای مهیا کردن زمینه‌های مبارزات، بارها به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان سفر کرده بود و برای آرمان‌های الهی جان خود را فدا کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همانگونه که در زمینه‌های علمی شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شیخ انصاری انسان را به حیرت وا می‌دارند، شخصیت‌هایی مانند شهید اندرزگو نیز انسان را به شگفت می‌آورند که در آن سن و سال کارهای بزرگی در مبارزات علیه ظلم رژیم شاه انجام می‌داد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: طلبه‌هایی مانند شهید اندرزگو حقیقتاً جزو کسانی بودند که رسالت رسول اکرم(ص) را دنبال می‌کردند و ضروری است الگو قرار گیرند.

 وی اظهار کرد:  امروز نیز طلبه‌هایی که با بصیرت چشم‌انداز آینده را روشن و هدفمند می‌بینند کم نیستند اما باید تلاش کنیم اگر تعداد کمی نیز در این مسیر نیستند، با کمک و نگاه‌های پدرانه آنها را نیز در این مسیر قرار دهیم و در تحقق این هدف هم‌افزایی و بسیج همگانی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: امروز کشورهای اسلامی منطقه که انقلاب پس از انقلاب اسلامی ایران در آن کشورها آغاز شده، هنوز مشغول مبارزه هستند و به ثبات لازم نرسیده‌اند و باید حوزه‌های علمیه خود را آماده شرایط جدید منطقه کنند تا بتوانند اسلام و قرآن حقیقی را در بین کشورهای اسلامی تبلیغ کنند.

 امام جمعه قزوین افزود: باید طلاب ما با فرهنگ، تاریخ، جغرافیا و زبان کشورهای منطقه آشنا شوند تا بتوانند دین را به زبان مردم کشورهای منطقه و مسلمان تبلیغ کنند و در آینده نزدیک این نوع مطالبات از حوزه‌های علمیه خواهد بود و باید خودمان را برای این جهات آماده کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha