پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بلند همتی در سیر و سلوک از پیام های روشن مناجات شعبانیه است، آنجایی که عبد با خدای خودش مناجات می کند و از پروردگار می خواهد کمال انقطاع را به او عنایت فرماید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان، ضمن تبریک ایام ماه شعبان، گفت: ماه شعبان در حقیقت مقدمه ماه مبارک رمضان است که دعاها و روایات مختلفی در آن وارد شده که این دعاها انسان ها را به خدا نزدیکتر می کند و همین روابط بین اجتماع را بهتر شکل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دعای های فراوانی در فضیلت ماه مبارک شعبان وارد شده که یکی از بهترین دعاها، مناجات شعبانیه است و باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بلند همتی در سیر و سلوک از پیام های روشن مناجات شعبانیه است، آنجایی که عبد با خدای خودش مناجات می کند و از پروردگار می خواهد کمال انقطاع را به او عنایت فرماید.

وی اظهار کرد: در این مناجات شعبانیه همچنین انسان از معبود خود می خواهد که نورانیت قلبی به او رسانده تا اینکه حجاب های ظلمانی و نورانی گشوده شده و به منبع عظمت الهی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: در ماه مبارک شعبان باید از کسانی که دچار فقر مادی و معنوی هستند، دستگیری کرد. این سبک زندگی حضرت رسول گرامی اسلام(ص) بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در واقع در این ماه انسان خود را آماده می کند تا به میهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان برود، چرا که در ماه رجب انسان خود را از آلودگی ها و رذائل و زشتی ها پاک می کند و در ماه شعبان برای ماه مبارک رمضان آماده می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha