جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منوچهر مصیری

حوزه/ منوچهر مصیری گفت: برای موفقیت در حوزه نگارش فیلم‌نامه و کارگردانی آثار دینی در تلویزیون باید از تخصص لازم در این حوزه بهره‌مند بود، چون معتقدم این ژانر همانند دیگر گونه‌های نیست که صرفا برای تجربه‌اندوزی به آن ورود کرد.

منوچهر مصیری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این‌که کار در حوزه سینمای دینی تخصص بسیاری بالایی را طلب می‌کند، گفت: برای موفقیت در حوزه نگارش فیلم‌نامه و کارگردانی آثار دینی در تلویزیون باید از تخصص لازم در این حوزه بهره‌مند بود، چون معتقدم این ژانر همانند دیگر گونه‌های نیست که صرفا برای تجربه‌اندوزی به آن ورود کرد، بلکه نیاز است حتماً با دانش کافی در این عرصه قدم برداشت.

وی افزود: دلیل این حساسیت نیز این است که موضوعات دینی به نوعی اعتقادات مذهبی مردم ما را شکل می‌دهد، برای همین کمی بی دقتی ممکن است تحریف‌هایی را پیش بیاورد که جبران آن ممکن نباشد، پس به شخصه تا زمانی که از شرایط لازم در این حوزه بهره‌مند نباشم دست به ساخت چنین آثاری نمی‌زنم. این مسئله را هم باید متذکر شوم که نسبت به این موضوعات بسیار علاقه‌مندم و شاید همین حساسیت کمی باعث سخت‌گیری من شده است.

این کارگردان ادامه داد: دوست داشتم که حساسیت برای ساخت فیلم دینی و دفاع مقدسی در همه وجود داشت، چون متاسفانه این گونه آثار در برخی مواقع، محلی شده تا عده‌ای فرصت‌طلب برای کسب منافع مادی  به آن ورود کنند، همین مسئله نیز به نوعی باعث شده کارهای متعدد بی‌کیفیتی در این حوزه ساخته شود و به نوعی مخاطب را از کارهای مورد نظر دل‌زده کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: امید دارم که روزی سینمای ما از باند‌بازی‌هایی رایج رها شود و هر آنچه در آن رخ می‌دهد بر اساس لیاقت و توانایی افراد باشد، همچنین به نوعی جلوی سینمای دولتی گرفته شود، چون بارو دارم این شکل از سینما موجب رشد هنر هفتم نخواهد شد، بلکه تنها محلی برای فرصت‌طلبان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha