پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سقوط

حوزه/ برای آنکه نکات منفی دیگران روی ما اثر نداشته باشد لازم است در محیط خارج مدرسه، جمعی از متدینین را داشته باشیم. مثل اینکه بخواهیم یک نفر را از پرتگاه نجات دهیم، باید حتما و حتما دست خودمان در دست یک نفر دیگر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir، مسئله حجاب در مدارس دخترانه از ماجراهایی است که تقریبا پایانی نداشته و هر روز در نقطه ای از مدرسه نقل بحث بچه ها است.

دکتر امیرحسین بانکی‌پور متخصص و نویسنده ای است که هم کتاب هایش رنگ و بوی بحث حجاب و حیا را دارد و هم مخاطبش در این کتاب ها جوانان و نوجوانان هستند. با او هم‌صحبت شدیم تا برای‌مان بگوید چگونه با حفظ ارتباط و دوستی با بچه‌ها هم مبلغ خوبی برای حجاب باشیم و هم دست‌مان در مباحث پر و پیمان باشد.

 

* نجات یا سقوط؟!

 

سؤال: برای اینکه پایگاه مان در قلب دیگران را تقویت کنیم، لازم است ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشیم، چه کنیم در این ارتباط‌ها، نکات منفی دیگران روی ما اثر نداشته باشد؟

 

برای آنکه نکات منفی دیگران روی ما اثر نداشته باشد لازم است در محیط خارج مدرسه، جمعی از متدینین را داشته باشیم. مثل اینکه بخواهیم یک نفر را از پرتگاه نجات دهیم، باید حتما و حتما دست خودمان در دست یک نفر دیگر باشد. همه ما به محیط و جمع های مذهبی یک دست برای تقویت روحیه نیاز داریم، لازم است خودمان مرتب تغذیه شویم. از طرفی اگر ما طبق شناختی که از خودمان داریم معمولا زود تأثیر می‌پذیریم، نباید به محیط های اثرگذار منفی نزدیک شویم و این دیگر به شناخت ما از خودمان برمی گردد.

در همان مثال پرتگاه اگر جثه شما کوچکتر و بدنتان ضعیفتر از آن کسی که دارد سقوط می کند، باشد و بدانید اگر  دستش را بگیرید شما هم پرت خواهید شد، حق ندارید دست او را بگیرید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha