جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پنجمین جشنواره فیلم اسلامی میلواکی، ماه آوریل آغاز به کار می کند

حوزه/ ائتلاف زنان مسلمان میلواکی اعلام کردند که پنجمین جشنواره فیلم اسلامی قرار است در روزهای ۲۵ تا ۲۸ آوریل در تئاتر شرقی تاریخی این شهر در ایالت ویسکانسین در آمریکا آغاز به کار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ایندیپندنت، ائتلاف زنان مسلمان میلواکی در آمریکا روز گذشته اعلام کردند که پنجمین جشنواره فیلم اسلامی میلواکی، یکی از جشنواره های پیشرو مسلمانان در ایالات متحده آمریکا قرار است در روزهای 25 تا 28 آوریل 2019 برگزار شود.

جنان نجیب رئیس ائتلاف و بنیانگذار جشنواره در این باره به خبرنگاران گفت: مایه خرسندی است که با یکی از بهترین جشنواره های فیلم در کشور همکاری و مشارکت داشته باشیم و بتوانیم فیلم های اسلامی را در تئاترهای زیبای مشرقی به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه در رابطه با این جشنواره فیلم 4 روزه افزود: ما این رویداد را به عنوان فاز بعدی در تکامل جشنواره می دانیم و از آوردن این جشنواره بی مانند به میان اعضای فیلمسازان جامعه میلواکی و شهر هیجان زده هستیم. به عنوان یکی از معدود جشنواره های فیلم اسلامی در ایالات متحده، این نشان می دهد که شهر ما  از هنر و تنوع استقبال می کند.

در هنگام نمایش فیلم نمونه های غذایی آماده شده توسط رستوران های متعلق به پناهندگان سابق ارئه داده می شود، نخستین فیلمی که قرار است در این جشنواره به نمایش گذاشته شود، مستندی با عنوان «خدای یکسان» می باشد.

لازم به ذکر است این ائتلاف زنان مسلمان در سال 2015 جشنواره فیلم را به منظور ایجاد گفتمان اجتماعی مرتبط و معنادار پیرامون تجربه های مسلمانان و اسلام، بنا نهاد. تمامی فیلم های جشنواره امسال قرار است در تئاتر تاریخی مشرقی میلواکی در ویسکانسین برگزار شوند.

گفتنی است در سال 2010 تخمین زده شد که شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در آمریکا جمعیتی معادل 594 هزار نفر دارد که تنها 0.5 درصد ساکنین این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha