جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرمان ولی امر در عصر حاضر همان کلام حضرات معصومین(ع) در عصر ائمه(ع) است، گفت: مردودی خواص ثمره عدم تبعیت از فرامین ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت اباالفضل العباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز، گفت: صلابت ایمان و تبعیت محض قمر بنی هاشم(ع) از امام حسین(ع)، موجب ترقی جایگاه ایشان در نزد خداوند است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به خصوصیات رفتاری و ولایت پذیری حضرت عباس(ع)، خصوصا در روز عاشورا، ایشان را الگوی بارز ولایتمداری دانست و افزود: باید از ولایت فقیه در تمام امور و تصمیم گیری ها تمکین و تمرین ولایتمداری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت پذیرش امر ولی خدا در وجود انسان، زمینه ساز فرمانبری بدون چون و چرای امر خداوند خواهد بود.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه صرف ادعا و لقلقه زبان داشتن ولایت پذیری و جملاتی از این قبیل، نشانه تبعیت از فرامین ولی فقیه نمی باشد، گفت: عدم تبعیت محض از ولایت، بعضی از بزرگان را پس از سال ها در سرازیری سقوط قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در طول تاریخ و خصوصا در 40 سال با شکوه از عمر انقلاب اسلامی دچار ریزش شدند، خود را عاقل تر از ولی امر می دانستند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرمان ولی امر در عصر حاضر همان کلام حضرات معصومین(ع) در عصر ائمه(ع) می باشد، گفت: مردودی خواص ثمره عدم تبعیت از فرامین ولی فقیه است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه باید از مشی و مرام حضرت قمر بنی هاشم(ع)، تمرین ولایت پذیری و تبعیت بی چون و چرا از ولی خدا را داشته باشیم، ابراز داشت: اگر ولی خدا امر کند باید فرمانش را بر خواسته خود مقدم و از زیبایی های دنیوی چشم پوشی کنیم.

وی در پایان گفت: اگر ظرفیت پذیرش اوامر ولی فقیه را در خود بالفعل نمودیم، به یقین در لحظه درنگ فرامین ولی خدا را هم پذیرا خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha