شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سخنراني حجت الاسلام و المسلمين حصاري معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران كشور در دهمين جشنواره علامه حلي (ره) دذ استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمين حصاري با تاكيد به اينكه نقطه محوري بيانيه گام دوم انقلاب، حركت به سمت تمدن نوين اسلامي است، گفت: اخلاق، معنويت، علم، پژوهش، سبك زندگي و ... در اين بيانيه، اضلاع مختلف تمدن است كه بايد در همه اين زمينه ها و اضلاع توانمند عمل شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر حصاري در دهمين جشنواره علامه حلي(ره) كه با حضور طلاب خواهر و برادر در آمفي تئاتر مدرسه علميه الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد، ضمن تبريك اعياد شعبانيه، بيان داشت: رقابت هاي علمي در جشنواره علامه حلي(ره) حركت مباركي است كه بايد در توليد علم ديني اتفاق بيفتد.

وي خاطر نشان شد: اميد است در سال هاي آينده شاهد جهش علمي و گردش علمي در حوزه هاي علميه استان شد كه اين مسئله موجب رشد چشمگيري در فعاليتهاي علمي و پژوهشي مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين حصاري در ادامه به بيانيه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: اولين حركت هاي انقلابي در دوران ما اتفاق افتاد و امروز گام دوم انقلاب شروع شده است كه مقام معظم رهبري منشور آن را ترسيم فرموده اند.

وي افزود: اگر بند بند و فراز به فراز اين بيانيه مورد دقت و تحليل قرار گيرد و ثمره ي علمي و مطالعاتي پشتيبان اين بيانيه واكاوي شود، رسالت سنگين طلاب در چهل ساله دوم مشخص خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران كشور، هدف انقلاب را بسيار بالاتر از ساخت و سازهاي ظاهري دانست و تصريح كرد: قبل از انقلاب جهان به يك تقسيم بندي بين دو اردوگاه كفر با ايدئولوژي متفاوت بود كه در نزاع آنها با خداوند، دين داري و معنويت مشترك بودند و انقلاب اسلامي اين موازنه كفر و كفر را به كفر و ايمان تغيير داد كه در گام دوم بايد به حاكميت دين منتهي شود.

وي با تاكيد به اينكه نقطه محوري بيانيه گام دوم انقلاب، حركت به سمت تمدن نوين اسلامي است، افزود: اخلاق، معنويت، علم، پژوهش، سبك زندگي و ... در اين بيانيه، اضلاع مختلف تمدن است كه بايد در همه اين زمينه ها و اضلاع توانمند عمل شود.

حجت الاسلام و المسلمين حصاري خاطر نشان شد: انقلاب اسلامي تاكنون موفق بوده است و طبق كلام رهبري بايد زيرساخت ها و شالوده ي تمدن اسلامي را براي ارائه ي يك مدل زيستي براي جامعه، ايجاد كرد و يك الگوي شفاف با توجه به متغيرهاي اجتماعي ارائه شود.

وي، بسياري از سرگشتگي ها و ناهنجاري هاي جوانان را معلول عدم ارائه الگوي شفاف عنوان كرد و گفت: در 500 سال گذشته يك مدل اجتماعي مشخص وجود داشت ولي با وقوع انقلاب صنعتي، به يكباره دگرگوني سريعي در معيارهاي زيستي ايجاد شد.

حجت الاسلام و المسلمين حصاري افزود: حوزه هاي علميه با داشتن قدرت استنباط صحيح آيات و روايات و دسترسي به سرچشمه هاي معارف الهي، تنها جايگاه صاحب صلاحيت در پاسخ به سوالات ديني هستند.

وي، بحث سبك زندگي يك ابر پروژه عنوان كرد و گفت: حوزه هاي علميه بخصوص جوانان با داشتن سرمايه علمي، استعداد و امكانات پيشرفته، بايد در اين فعاليت علمي و پژوهشي بسيج شوند و در حاكميت حق در جهان خدمت كنند.

معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران كشور در پايان تاكيد كرد: مهمترين مرحله ي كار، تبديل باورهاي ديني خود به مدل رفتار زيستي جامعه است كه با تحقق اين امر مي توان الگويي براي كل جهان شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha