پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع شیعیان ابوجا

حوزه/ به دنبال سفر محرمانه یکی از مقامات عالی رتبه انگلستان به کشور نیجریه و ملاقات سری وی با رئیس جمهور این کشور، ساعاتی پیش عده ای از شیعیان شهر ابوجا، در مقابل سفارت بریتانیا در این شهر تجمع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی سفر یکی از مقامات انگلستان به کشور نیجریه، جمعی از مردم و مبلغان شیعی این کشور، در مقابل ساختمان اصلی سفارت انگلستان در شهر ابوجا دست به تجمع اعتراضی زدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن نوشته هایی، ضمن تکرار خواسته اصلی خود در مورد مطلع شدن از وضعیت سلامتی و جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و همسر وی، از دولتمردان نیجریه خواستند هدف اصلی و دلیل محرمانه بودن سفر این مقام عالی رتبه بریتانیایی را برای مردم تبیین کنند.

لازم به ذکر است که دقایقی بعد از حضور نخستین معترضان در مقابل سفارت بریتانیا، گارد حفاظت ویژه دیپلمات های خارجی مقیم در نیجریه موسوم به NPF و همچنین نیروی انتظامی شهر ابوجا، وارد صحنه شده و معترضان را تهدید کردند که در صورت نزدیک شدن به ساختمان سفارت و نقض حریم ساکنان آن، با آنها برخورد فیزیکی خواهند کرد که در نهایت این تجمع حدودا دو ساعته به صورت مسالمت آمیز و به دور از خشونت پایان یافت.

تجمع شیعیان ابوجا در نیجریه

تجمع شیعیان ابوجا در نیجریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha