شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با موضوع سیل اخیر کشور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اکبری در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که  در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت همواره پیشگام بوده، هست و باید باشد؛ اینکه روحانیت امروز سرسلسله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد، حقیقتی است که برگرفته از فطرت جامعه اسلامی است.

وی به خاطره ای از دوران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: همراه با برخی از شخصیت های کشوری خدمت آیت الله العظمی بهاءالدینی رسیدیم؛ ایشان در آن جلسه به خاطره ای اشاره کرده و گفتند: امام خمینی(ره) در قم به منزل ما آمده و از ایشان سوال کردم آیا انقلاب اسلامی فقط قرار است در ایران بماند؟ برای صدور آن چه باید کرد؟ که امام راحل فرمود: من نگران صدور انقلاب نیستم؛ چون انقلاب مسیر خود را پیدا کرده است؛ اما من نگرانی دارم که خداوند تمام اختیارات را در کف یک نفر قرار داده است؛ من نگران این هستم که آن خدایی که این همه ظرفیت را در اختیار من قرار داده است، آیا من می توانم در اختیار آن خدا باشم یا نه؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم خاطرنشان ساخت: امام راحل، انقلاب اسلامی را 10 سال پس از پیروزی اداره کرده و با کار خود ادبیات عالم را تغییر داد؛ امروز 40 سال از انقلاب امام می گذرد و همواره مردم در عرصه های گوناگون، امام و آرمان های آن را با مال، عرض، اجتماع، آبرو و هستی خود حمایت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: اگر مشاهده می کنید که ترامپ یاوه گویی می کنند، به خاطر بزرگی ایران و ملت اوست؛ چون این کشور و ملت آن بزرگ شده است، امروز دنیا بر علیه ایران فریاد می زند تا گم نشود؛ آمریکایی که کسی توان نداشت به سراغ او برود، امروز در جای جای دنیا فریاد مرگ بر آمریکا می شنود؛ امروز فریاد مرگ بر آمریکا از زبان فرزندان و نونهالان ایران اسلامی بلند است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به اینکه ما مردم خوبی داریم، اظهار داشت: نوکری کردن برای این مردم جای دارد؛ باید به این نوکری افتخار کرد که چنین موقعیتی خداوند متعال به ما داده است که می توانیم در عرصه ها حضور پیدا کنیم؛ حال چه از ما بگویند یا نگویند؛ ما باید به وظیفه خود آشنا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ابراز داشت: ما باید به خود ببالیم که دنیا امروز در حال مطالعه درباره روحانیت است؛ ایجادکننده این انقلاب، امام خمینی (ره) و سکان دار امروز آن، رهبر معظم انقلاب است که از روحانیون بوده و شاهد بزرگی این کشور در دنیا هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز در کشورهای آفریقایی شاهد تصاویر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم؛ این است عظمت جمهوری اسلامی ایران که در دنیا شناخته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم تصریح کرد: اگر جایی از ما سخن نمی گویند، ناراحت نشویم؛ بلکه باید به وظیفه خود عمل کنیم و نگران چیزی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع سیل در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در قضیه سیل قریب به 25 استان به صورت کم و زیاد و پنج استان درگیر شدید بوده اند که در این راستا، برخی استان ها به صورت استان معین انتخاب شده و استان قم هم به عنوان معین استان لرستان و سپاه امام علی علیه السلام هم به عنوان معین یکی از مناطق محروم؛ اما ولایی و انقلابی این استان انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: ما در منطقه چگینی استان لرستان با قریب به 200 روستا مأموریت پیدا کرده و مشغول به فعالیت هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم ابراز داشت: عمده گروه های جهادی استان قم، بسیج طلاب هستند که در منطقه سیل زده حضور داشته و با طلاب و فضلا پیمان بسته ایم که تا آخر بمانیم و خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان ساخت: پس از اینکه استان قم به عنوان معین استان لرستان اعلام شد، ستاد کمک های مردمی، هلال احمر، کمیته امداد، سپاه، ستاد بحران، نیروی انتظامی و ... در استان قم در کنار هم قرار گرفته تا بتوانند به مردم استان لرستان کمک نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین خدمت مراجع عظام تقلید رسیده و آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در آن دیدار بیش از هشت بار اعلام کردند که ای کاش می توانستم در کنار مردم قرار گرفته و کمک نمایم؛ همچنین آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی نیز نصایح بسیار مناسبی داشته و کمک های مالی خوبی داشته اند و قرار است به زودی آیت الله العظمی نوری در منطقه لرستان حضور پیدا نمایند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم بیان داشت: سپاه دوستدار روحانیت و روحانیت دوستدار سپاه است که هر دو به عنوان پاسدار انقلاب می باشند که یکی پاسدار حریم دل ها و دیگری پاسدار تأمین حریم جانهاست و در کنار هم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 35 سوره نور فرموده است: «اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَالأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کأَنَّها کوْکبٌ دُرِّی یوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکةٍ زَیتُونَةٍ لا شَرْقِیةٍ وَلا غَرْبِیةٍ یکادُ زَیتُها یضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ یهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ یشاءُ وَیضْرِبُ اللهُ الأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَاللهُ بِکلِّ شَیءٍ عَلِیمٌ/ (خداوند نور (هادی) آسمانها وزمین است. نور او به چراغدانی ماند که در آن چراغی (تابناک) باشد. آن چراغ در میان شیشه ای وآن شیشه همچون ستاره ی درخشانی تلألؤ کند. از درخت مبارک زیتونی که نه شرقی است ونه غربی افروخته گردد. (از بس که روغن آن صاف وشفّاف است) نزدیک است که روغن آن پرتو افشانی کند؛ هر چند آتشی به آن نرسد. نوری است ما فوق نور دیگر وخداوند هر که را خواهد به نور خویش هدایت فرماید وخداوند برای مردم این مثلها را میزند وخداوند به همه چیز داناست)».

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ابراز داشت: در سال رونق تولید بوده و امیدواریم دولتمردان به این شعار سال، جامه عمل پوشانده و شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در ماه شعبان، ماه دعا، ماه استغفار و صلوات قرار داریم و امیدواریم به برکت این ماه، مشکلات سیل از کشور دور شود.

* ارسال نامه ای به مسئولان درباره سریال نون خ

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: یکی از کارهایی که هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ایام تعطیلات عید انجام داده است، ارسال نامه هایی درباره سریال «نون خ»  که در عید نوروز از رسانه ملی پخش شد، به مسئولان ذیربط بوده تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در سریال ها نباشیم.

وی بیان داشت: حکایت سیل در کشور موجب نزدیکی دل ها به یکدیگر شده و روحانیت همواره در دوران دفاع مقدس و در مشکلات دیگری همچون زلزله و سیل خوش درخشیده و مدیر حوزه های علمیه نیز از همان ساعات اولیه در استان ها حضور پیدا کرده و معاونین خود را بسیج کردند تا بتوانند خدمت رسانی مناسبی داشته باشند.

نماینده طلاب و فضلای همدان اظهار داشت: از مرجعیت معظم نیز تشکر می کنیم که سخاوتمندانه استان های سیل زده را مورد مهر و محبت خود قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای استان ها نیز با دست خالی در مناطق سیل زده فعال شده و شاهد صحنه هایی بودیم که ما را به یاد دفاع مقدس انداخت و به واقع خوش درخشیدند.

وی خاطرنشان ساخت: حرکت احمقانه ترامپ نیز که سپاه پاسداران را در لیست نهادهای تروریستی قرار داد، دولت استکباری آمریکا را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد و همیشه در مقابل ما شکست خورده و در ادامه نیز شکست خواهند خورد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تصریح کرد: از شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و کسانی که تصاویر پروفایل صفحات مجازی آنان تبدیل به آرم سپاه پاسداران شده است، کمال تقدیر و تشکر را داریم که خوش درخشیدند؛ لباس سبز سپاه را رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای و شهدای بزرگ دیگری در دوران دفاع مقدس به تن پوشیدند و خوشحالیم که دشمن با دست خود، خویش را به تله انداخته و نیروهای خود را تروریست معرفی کرده است.

* حوزه های علمیه پشتیبان سپاه پاسداران است 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: به نمایندگی از نمایندگان طلاب، به سپاه همیشه پیروز و به فرماندهانی که رویاهای مالک اشتر را عملا نشان دادند اعلام می کنیم که پشتیبان شما بوده و با شما هستیم.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا از آیت الله رئیسی درخواست دارد که مسئولان وقوع سیل را مورد مؤاخذه و محاکمه قرار دارد.

* گزارشی از سیل استان خوزستان

همچنین حجت الاسلام بچاری، نماینده طلاب و فضلای آبادان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت سیل این استان پرداخت و اظهار داشت: امام راحل فرمودند خوزستان دِین خود را به اسلام أدا کرده است و رهبر انقلاب نیز فرمودند تشیع از خوزستان وارد ایران شده است.

وی ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام صحنه ها پیشقدم بوده و کارهای خوبی نیز در حادثه سیل انجام داده و در حال انجام است.

نماینده طلاب آبادان خاطرنشان ساخت: آب پنج استان به سمت استان خوزستان سرازیر شده و متأسفانه این استان از محرومیت بالایی برخوردار بوده و هیچ خدمتی به این استان نشده است.

حجت الاسلام بچاری تصریح کرد: مهمترین قشری که در حال حاضر در استان خوزستان مشغول به کار هستند، طلاب و فضلا می باشند که از مدیر حوزه های علمیه درخواست داریم به طلابی که در این قضیه جهاد و فداکاری داشته اند، امتیازاتی داده شود.

وی بیان داشت: نمایندگان طلاب و فضلای خوزستان نیز به صورت شبانه روزی درگیر این سیل بوده که نشان از احساس مسئولیت این عزیزان است و جا دارد مجمع نمایندگان این فعالیت ها را مستندسازی نماید.

نماینده طلاب آبادان اظهار داشت: مستندسازی فعالیت ها و جهاد طلاب از ضروریاتی است که باید پیگیری و انجام شود.

حجت الاسلام بچاری ابراز داشت: مدیریت بحران باید در ساختار حوزه قرار بگیرد تا در بحران ها، طلاب را به مناطق مختلف کشور سرازیر کرده و سبب بالارفتن روحیه مردم شوند.

وی خاطرنشان ساخت: در قصه سیل، به غیر از طلاب ایرانی، طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی نیز ورود کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده طلاب آبادان تصریح کرد: حضور سردار سلیمانی نیز بسیار اثرگذار بوده و مواکب بسیاری راه افتاده و فعالیت زیادی دارند.

حجت الاسلام بچاری بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ما جدا نیست و ما نیز از آن جدا نیستیم و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

 

* گزارشی از سیل استان گلستان

در ادامه حجت الاسلام آخوندی، نماینده طلاب و فضلای گرگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت سیل زدگان در استان گلستان پرداخت و اظهار داشت: اولین منطقه ای که گرفتار سیل شد، استان گلستان بود که از بیست و هشتم اسفند این سیل اتفاق افتاد و مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین دلائل این سیل، عدم لایروبی مسیرها بوده است که البته برخی از این مسیرها قریب به 60 سال است که لایروبی نشده بود.

نماینده طلاب و فضلای گرگان خاطرنشان ساخت: یکی از دلائل عدم مدیریت، نبود استاندار در استان بوده است که این شخص به عنوان بیماری یا تفریح که هنوز دلیل عدم حضور او مشخص نشده، در خارج از کشور به سر می برده و مدیریت خوبی انجام نشد.

حجت الاسلام آخوندی تصریح کرد: همچنین کانالی نیز در کنار سد وجود داشت که تقریبا در ایام خشکسالی تبدیل به پرورش ماهی شد و به خاطر عدم ضرر، آب سد را به سمت این کانال رها نکرده و پس از بارش فراوان مجبور شدند آب را یکدفعه رها نمایند و این سیل اتفاق بیفتد.

وی بیان داشت: رانش زمین در مینودشت نیز از دیگر مشکلات بود که جنگل تراشی از مهمترین دلائل آن بوده که سبب سستی زمین شده و باعث رانش زمین شده است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان اظهار داشت: یکی از نعمت های این سیل، بسیج مردمی در وسط میدان بود که حتی کسانی که عِرق ملی هم نداشتند، وسط کار آمده و کمک های مالی و جانی خوبی داشته اند.

حجت الاسلام آخوندی ابراز داشت: نیروهای جهادی مردمی، نیروهای سپاه پاسداران و طلاب و فضلا سه قشری بوده که اهل سنت منطقه بسیار از آنان راضی بوده و حضور آنان تأثیرات خوبی داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب نیز چهار هزار دام زنده و چهار هزار بسته لوازم خانگی به استان گلستان اهدا کردند تا به مردم سیل زده اهدا شود.

* گزارشی از سیل شیراز

حجت الاسلام استوار میمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: حماقت رئیس جمهور ابله و احمق آمریکا را محکوم کرده و خوشبختانه این حماقت آنان سبب شده که شعار من یک سپاهیم، به عنوان شعار ملی در کشور مطرح شود.

وی ابراز داشت: سیل شیراز به لحاظ وسعت و حجم سیل، کمتر از گلستان، لرستان و خوزستان بود؛ اما به لحاظ وسعت آسیب انسانی و تلفات جانی رتبه اول را داشت و همه شوکه شدند.

رئیس مجمع طلاب و فضلای استان فارس خاطرنشان ساخت: سیل در روز دوشنبه، پنجم فروردین قسمت شمالی شیراز را تحت تأثیر قرار داد؛ اما مابقی شهر شیراز دور از حادثه بود.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به دلائل جاری شدن سیل، تصریح کرد: حدود 20 سال قبل دروازه ورودی به شیراز تعریض شد و مسیل و دره کنار دره ورودی پر شده تا ماشین ها بتوانند تردد کنند و همان موقع لوله ای با قُطر یک و نیم متری زیر این بلوار پیش بینی کردند؛ اما لازم بود که این معبر هر ساله لایروبی و کنترل شود؛ اما حدود پنج برابر ظرفیت ورودی این لوله، حجم آبی بود که به خاطر سیل راه افتاد که این لوله جوابگو نبود و به سمت خیابان سرریز شد.

وی بیان داشت: قوه قضائیه در حال حاضر به دنبال مقصرین این قضیه است تا این افراد مورد محاکمه قرار بگیرند.

نماینده طلاب شیراز اظهار داشت: 215 ماشین در این سیل خسارت دید و 22 نفر نیز جان خود را از دست دادند که آسیب جدی روحی و روانی ایجاد کرد؛ اما روان آب دوم که روز بعد اتفاق افتاد، محله سعدی شیراز را تحت تأثیر قرار داد؛ اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

حجت الاسلام استوار میمندی ابراز داشت: خوشبختانه پس از این اتفاق درب تمام مساجد باز شد و قریب به 650 خانواده نیز با همیاری حوزه علمیه فارس در مصلی شیراز اسکان داده شده و در نمایشگاه دائمی نیز خانواده های بسیاری مورد استقبال قرار گرفتند.

وی خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا امدادرسانی مناسبی در این قضیه داشته که جای قدردانی از این عزیزان دارد.

 

* گزارشی از سیل استان لرستان  

حجت الاسلام سوری لکی، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از سیل استان لرستان پرداخت و گفت: در شبکه های مجازی و کانال های معاند تبلیغات مسمومی از طرف سیل زدگان لرستان پخش شد که از سوی معاندین نظام برنامه ریزی شده بود.

وی ابراز داشت: استان لرستان جزو استان های پربارش کشور بوده و امسال در رتبه اول قرار داشته است و از آنجا که بنا بود سدهای متعددی بزنند یا سدهای نیمه کاره را تکمیل کنند؛ اما سدهای نیمه کاره تکمیل نشد و امروز شاهد خسارت به استان های لرستان و خوزستان هستیم.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت خاطرنشان ساخت: سازمان مدیریت بحران استان همانند سازمان هواشناسی فقط هشدار تخلیه دادند و این تخلیه را به صورت جدی عملیاتی کردند؛ اما روز دوازدهم فروردین سیل ویرانگر به سمت تمام شهرها و روستاهای استان سرازیر شد و در این فاصله هیچگونه اقدام پیشگیرانه ای در باب اینکه تلفات و خسارت کمتری انجام بگیرد، محقق نشد و فقط هشدارها جهت تخلیه بود؛ چه بسا اگر اقداماتی انجام می دادند، تلفات و خسارت انجام می شد.

حجت الاسلام سوری لکی تصریح کرد: همه می دانستند که شهرهای معمولان و پلدختر را آب می گیرد؛ اما هیچ اقدامی نشد؛ به نحوی که وقتی پلدختر را آب گرفت، مردم با تریلی و تراکتور به سمت بلندی ها کشاندند تا نجات پیدا کنند.

وی بیان داشت: در این سیل ارتباط تلفنی و راه زمینی و هوایی قطع شد و مجبور شدند از طریق استان ایلام برخی از افراد جامانده را با هلی برد برگردانند یا به آنان غذا برسانند.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت ادامه داد: از آن طرف موقعیتی برای افراد سودجو ایجاد شد تا تبلیغات سوء داشته باشند؛ گروه های تبلیغی مخالف نظام در این مناطق حضور پیدا کرده و به جوسازی مشغول شده و زمینه ای فراهم شد که برخی مباحث در شبکه های معاند و فضای مجازی منعکس شود.

حجت الاسلام سوری لکی اظهار داشت: حدود 500 روحانی از استان لرستان و استان های دیگر در منطقه حضور پیدا کرده و نقش روحانیت بی بدیل بود؛ اما متأسفانه صداوسیما انعکاس خوبی از این حضور پرشور نداشته است.

وی با اشاره به اینکه طلاب و فضلا در استان لرستان سنگ تمام گذاشتند و از همه این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داریم، ابراز داشت: از آخر این هفته روحانیونی که در منطقه لرستان حضور دارند، به منازل خود بر می گردد و برای ادامه کار حضور چشمگیر روحانیت از حوزه علمیه قم ضرورت دارد و تا مردم مورد دلداری قرار گرفته و دشمن جوسازی نداشته باشد.

 

* گزارشی از سیل استان مازندران 

حجت الاسلام سید فضل الله موسوی، نماینده طلاب مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: ماه شعبان فرصت خوبی برای دعا و نیایش است که باید از این فرصت برای مردم گرفتار سیل شده اند، دعا کنیم.

وی ابراز داشت: متأسفانه دو مرحله سیل در استان مازندران اتفاق افتاده است؛ یک مرحله در بیست و هفتم اسفند سال 97 بوده که میزان خسارت وارد شده به 12 شهرستان، 9 شهر و بیش از 700 روستا بوده است.

نماینده طلاب و فضلای محمودآباد خاطرنشان ساخت: میزان خسارت مرحله اول سیل قریب به یک هزار و 339 میلیارد تومان بوده است که بیشترین خسارات را در امر کشاورزی داشته ایم که بالغ بر 550 میلیارد تومان برآورد شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: مرحله دوم سیل نیز در دوازدهم فروردین امسال بوده که شهرستان های زیرآب، پل سفید و شیرگاه بیش از 334 میلیارد تومان در مرحله دوم خسارت داشته و شش هزار و 644 منزل مسکونی از 30 درصد تا بالای 70 درصد مورد خسارت واقع شده است.

وی بیان داشت: در صد سال اخیر مازندران، سیلی همانند این سیل دیده نشده است و میزان خسارت کم نظیر بوده است.

نماینده طلاب و فضلای محمودآباد اظهار داشت: از تمام آحاد مردم، مسئولین، اشخاصی که در روزهای ابتدای سال همدردی، کمک و مساعدت کردند کمال تقدیر را داریم؛ اما کافی نیست؛ چراکه می طلبد کمک های دولتی و مردمی بیشتر باشد.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: حضور طلاب و فضلای مازندرانی بسیار پرشور بوده و گروه های تبلیغی در صحنه حضور داشته و کمک های خوبی کرده اند.

وی خاطرنشان ساخت: حضوری که روحانیت در این سیل اخیر داشته اند، پاسخ محکمی به یاوه گویان داخلی و خارجی بوده و حقیقتا نگاه ها را در عامه مردم تغییر داده است.

نماینده طلاب و فضلای محمودآباد تصریح کرد: یکی از نمایندگان استان در همین ایام عروسی دختر خود را داشتند و بخشی از جهیزیه دختر خود را تقدیم سیل زدگان می کند که زیباست و باید بیان شود.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: از آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه تقدیر و تشکر داریم که مناطق سیل زده مازندران حضور پیدا کرده و مرهم دردها شدند.

 

* تقدیر از نمایندگان جانباز طلاب و فضلا

در پایان این جلسه از حجج اسلام والمسلمین ابراهیم اصفهانی، محمد صادق سلطانی، جعفر بچاری، محمد جواد نورمحمدی، سید حبیب الله حسینی، رضا خراسانی نژاد، محمد خطیبی، سید جلال رضوی مهر، علی زنگویی، محمد سیف اللهی، حسین شاکری فر، سید مرتضی صالحی ساداتی، محمد رضا صحرایی، علیرضا طاحونی، حسین عبداللهی، اسماعیل عفت پناه، احمد علی محمودی، احمد مبهوتی، عباس مسلمی زاده، احمد هادی، علی قربانی و علی اصغر قربانی ده برزوئی به مناسبت روز جانباز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha