سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 487985
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
عالیه مهرابی

آیین نکوداشت چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی دیار دارالعباده یزد در طول چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۷ یزد در مراسمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی شامگاه گذشته در مراسمی که مشابه آن برای اولین بار در این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ آیین معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان یزد برای راه‌یابی به بخش کشوری و معرفی چهره برتر هنری کشور برگزار شد.

در این مراسم خانم عالیه مهرابی هنرمند پیشکسوت و شاعر برجسته کشوری و فعال بسیج هنرمندان استان یزد با کسب بیشترین امتیاز از سوی هیئت‌داوران، نشان هنری شهید سید جلیل ساداتی را از دست برادر شهید و استاندار یزد و جمعی از مسؤولان دریافت کرد.

شش نامزد معرفی‌شده برای کسب مقام چهره برتر هنری سال 97 استان یزد را محمدرضا امیرخانی در بخش تئاتر، محمدعلی جعفری در بخش ادبیات پایداری، محمدرضا حاجی غلامی در بخش هنرهای سینمایی، فرید سعادتمند در بخش موسیقی، محمود کشفی پور در بخش هنرهای تجسمی و عالیه مهرابی در بخش ادبیات تشکیل می‌دهند که با اهدای لوح و جوایزی از آنان تقدیر شد و عالیه مهرابی بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده هیئت‌داوران به‌عنوان چهره نهایی انتخاب شد.

هیئت‌داوران در بیانیه‌ای شاخص‌های انتخاب چهره برتر هنری سال 97 یزد  را بررسی سوابق و آثار ده‌ها هنرمند در رشته‌های هنری بر اساس معیارهای خالق اثر با انتشار و گستره مخاطب بالا، سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، فعالیت مؤثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی برشمرد.

تجربه جریان سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی و کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و بین‌المللی مهم در هر رشته از دیگر شاخص‌های هیئت‌داوران در بررسی‌های دقیق و اجماع نظر نهایی برای اهدای نشان برتر هنری سید جلیل ساداتی و معرفی چهره برتر سال 97 به عالیه مهرابی بیان شد.

برپایه این گزارش، قریب به 30 نفر از هنرمندان شاخص یزدی در عمر چهل‌ساله پیروزی انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف هنری ازجمله خوشنویسی، نقاشی، سینما و تلویزیون، نویسندگی و ادبیات، موسیقی و بازیگری با اهدای قالیچه تصویر هنرمند، اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

در این مراسم که جمعی از مسؤولان از جمله طالبی استاندار یزد، حسینی کوهستانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معلمی معاون هنری حوزه هنری کشور، هدایتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پارساییان رییس بسیج هنرمندان یزد و جمعی از هنرمندان یزدی و خانواده شهید سید جلیل ساداتی حضور یافتند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha