سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان در جمع خبرنکاران از آمادگی روحانیون و طلاب استان کردستان برای امدادرسانی به استان های سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه سنندج با اشار به سیل اخیر در کشور و خسارت وارده به هم وطنان اظهار داشت: متاسفانه در اولین روزهای سال 98 شاهد بارش های سنگین در بیشتر نقاط کشور بودیم که این بارشها موجب خسارت مالی و جانی بسیاری گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: متاسفانه در این حادثه و بلایای طبیعی به عینه دیدیم که بخش هایی از استانهای کشور همانند استان لرستان، شهر پلدختر و... خسارت های فراوانی دیدند که نیازمند امدادرسانی فوری برای این هم وطنان هستیم.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان کردستان و طلاب این خطه آمادگی کامل خود برای امدادرسانی و اعزام به مناطق سیل زده را اعلام کرده اند، گفت: خوشبختانه به مانند زلزله دهشتناک شهر کرمانشاه دوباره طلاب پای کار آمدند که این نشان می دهد که روحانی و طلبه هرگز خود را از بدنه جامعه جدا ندیده است.

وی با اشاره به ارسال کمک های ضروری مردم استان کردستان توسط طلاب به استانهای سیل زده کشور به ویژه شهر پلدختر، اظهار داشت: خوشبختانه طلاب و روحانیون این استان به ویژه مردم استان کردستان دوباره نشان دادند که مردمانی نوع دوست و دیگرخواه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه بیان کرد: ان شاء الله با کمک هایی که از اقصی نقاط کشور به استان های سیل زده شده است، شاهد برگشت اوضاع به وضعیت عادی خود هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه گویی هایی دونالد ترامپ گفت: یکی از ویژگی های جالب توجه ترامپ این است که اعمال و رفتاری انجام می دهد که شخصیت یک سیاستمدار را زیر سئوال می برد و نمونه آخر آن هم پافشاری وی برای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اگر سپاه تروریست است، پس آمریکا و همپیمانانش چکاره هستند، افزود: نیروهای متجاوز آمریکا بدون اجازه هر جایی از دنیا که بخواهند را تصرف نمی کنند و هیچ وقحی به قوانین بین المللی نمی گذارند، پس به نظر شما اینجا سپاه که امنیت منطقه را از لوس تروریست ها پاک می کند تروریست است یا اینکه آمریکایی ها که سلاح و اطلاعات سری را در اختیار گروه های تروریستی و جنایتکار به مانند داعش قرار می دهند؟!

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با اشاره به فرموده امام که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ادامه داد: سپاه تنها یک نیروی نظامی صرف نیست، بلکه در این سالها نشان داده است که در عرصه های گوناگون همانند سازندگی، عمرانی و... همیشه پای کار بوده است و حضور برخی از فرماندهان سپاه در کشورهایی به همانند سوریه نقش مستشار داشته است که سیاستمداران آمریکایی و رژیم صهیونیستی آن را بالعکس جلوه می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: بی شک تصمیمات، گفته ها و... دونالد ترامپ اگر همچنان ادامه داشته باشد این کشور را به سمت نابودی خواهد برد و نشانه آن تعطیلی چند ماهه دولت آمریکا به خاطر یک مسئله و یک گروکشی سیاسی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: از همه مردم استان کردستان درخواست داریم که کمک های نوع دوستانه خود به هم وطنان سیل زده کشور را به مراکز تعیین شده تحویل دهند و بی شک در این بین روحانیون نیز برای تسریع در امدادرسانی پای کار هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha