پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاري اجلاس مديران و معاونان مدارس علميه خواهران هرمزگان كه در موسسه فاطمه معصومه(س) بندرعباسبا حضور حجت الاسلام و المسلمين بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمين بهجت پور با اشاره به جريان سيل در استان ها گفت: وظيفه طلاب تحليل درست حوادث است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين عبدالكريم بهجت پور، در اجلاس مديران و معاونان مدارس علميه خواهران هرمزگان كه در موسسه فاطمه معصومه(س) بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جريان هاي اخير، رفتار آمريكا را كاري جاهلانه و  مستكبرانه دانست و بيان داشت: معرفي كردن سپاه پاسداران به عنوان جريان تروريستي از طرف آمريكا نشانه ي موفقيت و درستي مسير سپاه پاسداران است و از شاخصه هاي موفقيت از نظر قرآن كريم برنگيختن خشم دشمن است.

وی با اشاره به اينكه سپاه همه نقشه هاي آمريكا را در منطقه از بين برده است، گفت: آمريكا در ميدان قادر به مقابله با سپاه نيست و از اين نعمت بزرگ بايد شكرگزار بود.

مدير حوزه هاي علميه خواهران كشور افزود: سپاه پاسداران در چهار دهه انقلاب گام به گام و پا به پاي حوزه هاي علميه حركت كرده است.

وی در ادامه با اشاره به جريان سيل در 24 استان كشور، خاطر نشان کرد: هيچ گاه ملت ايران به اين وسعت مورد امتحان و آزمايش بزرگ قرار نگرفته بود و در اين مسير طلاب و روحانيان بايد در كنار مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمين بهجت پور به نقش حساس طلاب و روحانيون اشاره كرد و تاكيد كرد: با وجود برخي شيطنت ها، طلاب بايد با استفاده از يك تحليل برگرفته از آيات و روايات جريان هاي تلخ را توضيح دهند.

وی با اشاره به برخي از داستان هاي زندگي پيامبران و آزمايش هاي آنها تصريح كرد: برخي از اين بلاها در پيچ تند رشد هستند و خداوند به ميزاني كه فرد به اوج مي رسد شدت امتحانش نيز پيچيده تر و به ظاهر سخت تر مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين بهجت پور با تاكيد به اينكه اين سيل براي نشان دادن آن روح انساني در مردم است، خاطر نشان کرد: در حادثه اي كه گستردگي آن به حدي بود كه قطعا يك دستگاه توان جبران آن را نداشت همه اقشار جامعه به ميدان آمدند تا نشان دهند يك جامعه واحدند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha