جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان، یکی از مهمترین نیازهای آینده مردم سیل زده را، نیاز تبلیغی و مشاوره ای دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، امشب در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه نهادهای حوزوی در خرم آباد گفت: استان لرستان استان کمتر توسعه یافته ای بود که این سیل چند سال این روند را استمرار داد و مشکلات آنها را بیشتر کرد.

وی افزود: مردم این منطقه خدمات ماندگاری در دوران دفاع مقدس داشتند؛ مردم این استان شیعه و اکثر مردم این منطقه مقلد مقام معظم رهبری هستند و مردمی ولایت مدار و انقلابی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآورشد: در این سیل، دو نوع خسارت به مردم وارد شد که اولین خسارت، مادی بود ولی به نظر می رسد که خسارت مهمتر از آن، خسارت روحی و روانی مردم بود.

وی گفت: این خسارت روحی در آینده بیش از پیش خود نمایی خواهد کرد؛ مشکلات مردم منطقه از روزهای آینده دردهای بیشتری را به چشم خود خواهند دید.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی اظهارکرد: مهمترین جلوه این سیل، درخشش حضور روحانیت بود که با وجود این سیل عظیم حضور روحانیون که بالغ بر 4  هزار نفر بودند هیچگونه بی نظمی در منطقه به چشم نخورد؛ امروز نیز روحانیت و سپاه در منطقه به عنوان ناجی و همراه مردم و محبوب دل آنها مطرح هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآورشد: اسکان موقت برخی از اساتید و طلابی که در این سیل خسارت دیده اند از مهمترین اولویت هایی است که باید در خدمت رسانی به آنها انجام داد؛ تعمیر و احداث منازل آسیب دیده از دیگر مشکلاتی است که پیش روی ما است.

وی گفت: در این مدت، طلاب به شکل جدی فعالیت میدانی داشتند و درخشش فراوانی داشتند که در این زمینه می توان تشویق هایی به این طلاب انجام شود تا به نوعی در حد توان، تجلیلی از آنها انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی اظهارکرد: از مشکلات دیگر در این عرصه، از بین رفتن وسایل زندگی اساتید و برخی از طلاب است که در این زمینه نیز باید تلاش جبرانی انجام شود تا طلاب و مبلغان بتوانند دوباره به زندگی عادی و حداقلی بازگردند.

وی افزود: می توان برای جبران صدمات روحی مردم، امسال در ماه رمضان پیش روی، تبلیغ گسترده ای در بین این مردم انجام شود تا در حد توان آلام و دردهای مردم را جبران کرد؛ برگزاری برنامه های فرهنگی خدمت بزرگی به مردم سیل زده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآورشد: 2700 روستای بیش از 20 خانوار در استان لرستان حضور دارد؛ در این عرصه نیازمند اعزام مبلغ گسترده تر نسبت به سالهای قبل در منطقه هستیم؛ در استان قم مراکز مشاوره وجود دارد که برای اقشار مختلف فعالیت می کنند که امیدواریم که بخش مشاوره در این استان نیز فعال شود.

وی گفت: از هفته آینده باید حضور روحانیون و نیروهای جهادی کاهش یابد و تنها اعزام ها باید به شکل تخصصی و در حد نیاز باشد زیرا زحمات گسترده روحانیت در این روزها باید به شکل عمیقی حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha