جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه فعالیت تبلیغی در استان های حادثه دیده بسیار مهم و ضروری است،گفت: ستاد حوادث غیر مترقبه حوزوی، خدمات اثرگذاری را بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،‌آیت الله علیرضا اعرافی، امشب در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه نهادهای حوزوی در خرم آباد با تقدیر از تلاش های گسترده نماینده ولی فقیه و مدیران حوزوی و اساتید و طلاب و نیروهای امدادی در سیل اخیر لرستان گفت: مردم ما در سیل اخیر در استان های مختلف، مشکلات بسیاری را تحمل کردند و امیدواریم که بتوانیم با تلاش مجموعه کشور این بار سنگین را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در دو سال اخیر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی تشکیل شد که مهمترین نهادهای حوزوی با تشکیل دبیرخانه ای مسایل فی مابین را در قالب کارگروه های مختلف دنبال می کنند و خوشبختانه آثار و برکات خوبی نیز در بر داشته است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: ستاد حوادث غیر مترقبه حوزوی پس از زلزله سرپل زهاب در مجموعه حوزه ایجاد شد و در این مدت خدمات اثرگذاری را بر جای گذاشته است؛ در روزهای گذشته جلسه ای در این زمینه برگزار شد و چندین مصوبه را صادر کرد.

وی گفت: همچنین این ستاد غیر مترقبه باید به شکل دائمی در همه استان ها شکل گیرد و حوزه یک شبکه از حوادث غیر مترقبه در کشور را داشته باشد که در هر صحنه ای بدون اتلاف زمان خاص و هماهنگی های دیگر وارد میدان شود ولی قطعا با نهادهای مسئول ملی نیز هماهنگ خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: باید با هماهنگی با هلال احمر و بسیج و... دوره آمادگی در شرایط استثنایی را نیز باید به شکل عمومی برای طلاب برگزار کنیم تا در یک دوره تابستانی و... با فنون امداد و نجات شرکت کنند.

وی افزود: ورود مبلغان در شرایط حاد اجتماعی نیازمند توانایی های فنی است که طلاب باید این توانایی هایی را در این زمینه داشته باشند؛ در این عرصه می توان دوره های تخصصی را برای طلاب برگزار کرد؛ همچنین فعالیت مشاوره ای باید در استان ها در قالب رشته ای و آموزشی دنبال شود.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: آموزش دوره های عمومی و تبلیغ تخصصی شرایط اضطراری و مشاوره باید در دستور کار شورای هماهنگی قرار گیرد؛ در عرصه مستند سازی نیز باید تلاش های گسترده ای انجام شود؛ مقرر شده است که کارگروه تخصصی مستند سازی از سوی بخش خبرگزاری حوزه ایجاد شود.

وی گفت: فعالیت تبلیغی در استان های حادثه دیده بسیار مهم و ضروری است؛ کارگروهی در ذیل ستاد حوادث با هماهنگی نهادهای مختلف در عرصه تبلیغ ایجاد شده است که امیدواریم الزامات جامع و وسیع تری برای تبلیغ در مناطق سیل زده رعایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: جمع آوری کمک های روحانیون در قم و کشور در قالب یک شماره حساب در مرکز خدمات حوزه سامان دهی شد؛ همچنین مقرر شد که حساب دیگری درشورای هماهنگی و ستاد در زمینه فعالیت های تبلیغی در این گونه شرایط باز شود که اولین مبلغ در این حساب واریز شده است.

وی افزود: اجاره بها و ساخت منزل و وسایل منزل طلاب خسارت دیده در حد توان در این ستاد و شورای پیگیری خواهد شد؛ مسایل دیگر نیز که امروز در بازدید میدانی و در گفت وگو با مسئولان و مردم رویت شد نیز از مبادی مختلف پیگیری خواهد شد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: حضور روحانیون در استان گلستان موجب همگرایی شد ولی ارتباط با مردم و اعتمادسازی مردمی بسیار جالب توجه بود؛ ابلاغیه 4 ماده ای در روزهای اولیه این حادثه صادر شد که در نظر داریم موارد مرتبط به امتحانات نیز سامان دهی مناسبی انجام شود تا طلاب آسیب دیده و جهادی مشکلات کمتری در این بخش داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه پس از این ابلاغ حضور طلاب، بسیار حماسی بود ولی این حضور باید سنجیده باشد و به هیچ وجود نباید اضافه بر نیاز باشد؛ تاکید استانی انجام شده است و نباید خارج از توان و خواست استانی اعزامی انجام شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha