سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اخوان

حوزه/ مسئول قرارگاه خدمت رسانی حوزویان در پل دختر، تشکیل این ستاد و مقر را، عاملی مهم در تسهیل فعالیت های حوزویان دانست و بیان کرد: طلاب جهادی در کمترین زمان کمر سیل را شکستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، با حضور در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان پل دختر از نزدیک با فعالیت این قرارگاه امداد رسانی و مسئولان آن آشنا شد.

در این دیدار حجت الاسلام اخوان مسئول این قرارگاه با اشاره به شکل گیری شورای هماهنگی حوادث غیر مترقبه نهادهای حوزوی گفت: تشکیل این قرارگاه از جمله برکات این شورا است.

وی افزود: پس از آغاز سیل و همچنین ابلاغیه بسیار جالب توجه و پربرکت آیت الله اعرافی سیل گسترده طلاب از مناطق مختلف کشور به سمت پل دختر روانه شد و طلاب از حوزه های علمیه مختلف خود را به این منطقه رساندند ولی ساماندهی و عملیاتی کردن این حضور قطعا نیازمند طرح ها و برنامه های قوی بود.

حجت الاسلام اخوان اظهارکرد: 700 تا 900 روحانی هم اینکه به شکل رسمی در منطقه مشغول به خدمت گذاری هستند که در مرحله اول با لایه روبی و تخلیه گل و لای از منازل اولین و سخت ترین مرحله سخت افزاری کار را به شکل حماسی انجام دادند؛ به شکلی که در مرحله تصور می کردیم حدود 250 روحانی به منطقه بیایند و این کار ظرف 2 هفته انجام شود ولی این کار، یک هفته به شکل کامل انجام شد.

وی با ذکر این مطلب که در مرحله دوم، تامین کالاهای اساسی و عادی سازی شرایط زندگی برای مردم است که مرحله بسیار سخت و حساسی است؛ طلاب همگی با نیت پاک و خالص در این شهر حضور یافتند و عمق عشق و شعف مردم نیز به آنها بیانگر همین مساله است؛ به حدی که تعابیر عجیبی از سوی آنها به زبان و در نوشته های در و دیوار و ماشین های آنها بیان می شود.

حجت الاسلام اخوان عنوان کرد: با این حضور حماسی طلاب و نیروهای انقلابی کمر اصلی سیل شکسته شد و شهر به حالت تقریبا عادی بازگشت ولی قطعا برای انجام مرحله دوم نیازهای فروانی موجود است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha