سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ابراهیم علیپور رییس پژوهشکده فلسفه و کلام

حوزه/ ریئس پژوهشکده فلسفه و کلام از برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش در قم با برگزاری نشست های تخصصی ویژه آثار ارسال به دبیرخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،پنجمین پیش نشست همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش با عنوان «علم دینی؛ امکان ها و چالش ها» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  در تالار امام مهدی(عج) این پژوهشگاه در قم برگزار شد.

 

ابراهیم علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام در این نشست با بیان این که مبحث علم دینی از مباحث مهم در چند دهه گذشته بوده است، اظهار داشت: این بحث برای تعیین ظرفیت دین در عرصه دانش و رفع محدودیت های آن مطرح شده و دفتر تبلیغات اسلامی نیز حدود دو سال است که روی این بحث متمرکز شده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های دفتر تبلیغات اسلامی و قطب بنیادهای نظری که یکی از میزهای آن مختص آموزش و پرورش است، بنا شد با همکاری این وزارت مبحث عظیمی در حوزه علم اسلامی و کاربست آن در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت انجام شود که پیش نشست هایی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه با بیان این که سه شنبه آینده ششمین و آخرین پیش نشست این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و دکتر شجاعی زند در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، ابراز داشت: تمام پیش نشست هایی که برای این همایش برگزار شده همگی با حضور پژوهشگران برجسته عرصه فلسفه و کلام بوده و نشست ها نیز به صورت یک طرفه نیست بلکه همه حاضران می توانند در مباحث مشارکت داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده و در روز 5 اردیبهشت ماه نیز اصل همایش با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در عرصه فلسفه در قم برگزار خواهد شد و 12 اثر نیز در این روز رونمایی می شود.

 

علیپور با اشاره به فعالیت های پژوهشکده فلسفه و کلام در عرصه مبانی علم خاطرنشان کرد: از دوسال پیش مطالعاتی در پژوهشکده فلسفه و کلام در مورد الحاد مدرن انجام شده و بیش از 800 ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: از سال گذشته که استارت کار زده شد، نزدیک به 100 کتاب که موجب القای مباحث الحادی در دین می شود شناسایی شد و در ادامه از بین این تعداد، 30 مورد در اولویت قرار گرفتند و تا الان نیز شش کتاب ترجمه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha