جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: تجلیل از شخصیت ائمه اطهار علیهم السلام موجب رهایی بشریت از حیرت و سرگردانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در جلسه اخلاق هفتگی که با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام، بیان کرد: متولد شدن امر طبیعی است، چنانچه هر روز و شب و هر لحظه از زمان فرزندانی از مادران متولد می شوند ولی بعضی از ولادت ها، شخصیت هایی هستند که موجب عوض شدن تاریخ و خدمت به جامعه بشری می شوند.

وی افزود: اینکه در روایات از ائمه معصومین علیهم السلام وارد است که  می فرمایند: "خدا رحمت كند شيعيان ما را كه از زيادى گل ما بوجود آمده و با آب ولايت و محبت ما خمير شده‏ اند، در غم ما غمگين و در شادى ما شادمانند" بدین جهت است که این شخصیت ها بعد از هزاران سال که از تولدشان می گذرد در زندگی و جامعه بشری امروز باید نقش داشته باشند لذا احترام به آنان و تجلیل از آنان می تواند همچون نورافکنی باشد که موجب روشنایی مردم شده و راه و مسیر را برای آنان مشخص نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: تجلیل از شخصیت ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان شخصیتی که رفتار، حرکات، سکنات و عملکرد آنان برای انسان ها راهگشاست، موجب رهایی بشریت از حیرت و سرگردانی خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی، اربعین حسینی را نمونه بارزی از ارادت و عشق مردم جهان به اباعبدالله علیه السلام دانست و گفت: چنین حرکتی موجب مطالعه، تحقیق و شناخت در مورد شخصیت هایی همچون امام حسین علیه السلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شرح روایاتی از امام حسین علیه السلام پرداخت و خاطرنشان کرد: سید و سالار شهیدان به فردی که از ایشان برای ترک گناه در خواست موعظه ای نمود، پنج دستورالعمل را ارائه داد و فرمود: «از روزی خدا نخور، از ولایت خدا خارج شو، در جایی گناه کن که خدا تو را نبیند، جان به ملک الموت نده و در روز قیامت هرگاه مأمور جهنم می خواهد تو را در جهنم بیندازد نرو، آن وقت هر گناهی خواستی مرتکب شد».

امام جمعه گرگان در ذیل سخنان خود به این نکته اشاره نمود و اضافه کرد: توجه به این نکته حائز اهمیت است که ائمه هدی علیهم السلام و اولیای الهی در برخورد با بیماری ها با توجه به منشأ آن، دستورالعمل مناسب را بیان می فرمودند؛ لذا در مواجهه با دو فرد که یک مشکل واحد داشتند دو نوع دستورالعمل را بکار می برند.

آیت الله نورمفیدی با استناد به آیه 38 سوره مبارکه مدثر، هر نفسی را در گرو عملی دانست که انجام می دهد و در ادامه اظهار کرد: در روایت دیگری است كه امام حسين عليه السّلام در پاسخ به این سوال که چگونه شب را به صبح آوردی فرمودند: "صبح كردم در حالى كه پروردگارم بر فراز سرم و دوزخ پيش رويم و مرگ در جستجوى من است و پس دادن حساب مرا در برگرفته است و من گروگان كردار خويشم، آنچه را دوست مى‌دارم نمى‌يابم و آنچه را خوش ندارم نمى‌توانم از خود برانم. كارها به دست كس ديگرى است كه اگر بخواهد شكنجه‌ ام مى‌كند و اگر بخواهد به من می بخشد، پس كدام فقيرى از من فقيرتر است‌؟".

وی تصریح کرد: گناهی که ائمه هدی علیهم السلام در مقابل آن از خداوند طلب استغفار می کنند از جنس گناه انسان های عادی نیست بلکه حبط مقام است چنانچه آنان امر حلالی را که همراه با یاد خدا نباشد را بر خود گناه می دانند، لذا در مقابل آن استغفار می کنند تا به مقامات عالیه کمالات دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha