جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کاروان  پیاده روی بیت با امام زمان(عج) به سمت مسجد مقدس جمکران

حوزه/ انتخاب افراد برای همراهی با امام زمان تابع مصالحی است که تنها خود آن حضرت از آن آگاه هستند و داشتن مقام والا در عبودیت خداوند یکی از شرایطی است که باید در این افراد وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

بنابر روایتی، وقتی امام زمان (عج) برای شفای شخصی می‌رفتند، چند نفر نیز همراهشان بودند؛ این افراد چه ویژگی‌هایی دارند که توانسته‌اند از یاران و همراهان امام زمان(عج) باشند؟

 

یارانی که همراه امام زمان هستند، در جهاد با نفس خویش، به مقاماتی رسیده‌اند که تصور آن مشکل است؛ آنها در بحران تضادها و کشمکش‌های مادی حاکم بر اجتماع بشری، از مسیر منحرف نمی‌شوند و تابع هواهای نفسانی خود و دیگران نمی‌گردند؛ هیچ‌کاری را به دلیل سود مادی انجام نمی‌دهند؛ در هر کاری، خدا و مصالح افراد جامعه را مدنظر قرار می‌دهند.

به دلیل داشتن همین ویژگی‌هاست که امام زمان، آنها را به همراهی برگزیده است؛ در واقع، عمل ایشان، سبب رسیدن به جایگاه و مقام همراهی امام می‌شود.

البته انتخاب افراد برای همراهی با امام زمان تابع مصالحی است که تنها خود آن حضرت از آن آگاه هستند و داشتن مقام والا در عبودیت خداوند یکی از شرایطی است که باید در این افراد وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha