جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاکسازی محله های سیل زده پلدختر توسط طلاب و روحانیون

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان از امداد رسانی و خدمات دهی ۳ هزار و ۸۰۰ طلبه و روحانی جهادی از سراسر کشور، به سیل زدگان این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیل اخیر در لرستان به بسیاری از زیرساخت های شهری و روستایی  استان بویژه شهرهای پلدختر و معمولان خسارات سنگینی وارد کرد، گفت: بارندگی ها ظرف مدت 48 ساعت خانه و کاشانه مردم را تخریب کرد و به محصولات، تجهیزات کشاورزی و دامداری مردم خسارات سنگینی وارد کرد .

 

زمین های کشاورزی مردم سیل زده قابل کشت نیست

وی با بیان اینکه زمین های کشاورزی مردم سیل زده هم اکنون قابل کشت نیست، بیان داشت: سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت ها و زمین های کشاورزی و اشتغال مردم این شهرستان های سیل زده که عمدتا کشاورزی بوده، وارد ساخته است .

 

نوعدوستی مردم غیرتمند ایران اسلامی

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مردم غیرتمند و نوعدوست ایران اسلامی از همان روزهای نخست وقوع سیل در کنار آسیب دیدگان سیل اخیر بودند، خاطر نشان کرد: حضور همه اقشار اعم از نیروهای بسیجی، ارتش، سپاه، بازاریان و همچنین حضور چشمگیر طلاب و روحانیون مرحمی بر درد و رنج سیل زدگان بود .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در کنار دیگر اقشار، صحنه ها و جلوه های زیبایی از همدلی و جهاد در کمک رسانی به مردم سیل زده را به نمایش گذاشتند، گفت: حضور طلاب و روحانیون در بین مردم آسیب دیده موجب دلگرمی آنان به زندگی شده است .

 

حضور جهادی 3 هزار و 800 طلبه و روحانی

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار و 800 طلبه و روحانی در قالب نیروهای جهادی به یاری سیل زدگان شتافته اند، افزود: خدمت رسانی امدادی و تبلیغی طلاب و مبلغان همراه با اقامه نماز جماعت و ارائه مشاوره های دینی و فرهنگی به خانواده های سیل زده تنها بخشی  از فعالیت جهادی مبلغان در سیل اخیر است .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه خواهران طلبه هم دوشادوش برادران یاریگر خانواده های آسیب دیده از سیل بوده اند، گفت: خواهران در امورات بسته بندی اقلام و طبخ، آماده سازی غذا و ... به امداد رسانی پرداخته اند .

 

حضور شخصیت های حوزوی در مناطق سیل زده

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه در این مدت شخصیت های برجسته حوزوی و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری از مناطق مختلف سیل زده بازدید و سرکشی داشته اند، اظهار کرد:  آیات و حجج اسلام آقایان اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مروی تولیت آستان قدس رضوی، سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، معزی نماینده ولی فقیه در سازمان جمعیت هلال احمر، قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نمایندگان ولی فقیه در برخی استان ها و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده بازدید داشته اند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد:‌ آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، فتاح رئیس کمیته امداد امام (ره) و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کمک های خوبی را به سیل زدگان داشتند که این حمایت ها شایسته تقدیر است .

 

تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و  تبلیغی

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان همچنین از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی استان خبر داد و گفت: این شورا متشکل از مسئولان حوزه های علمیه خواهران و برادران، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف وامور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، سپاه، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است که همه فعالیت ها اعم از امدادی، تبلیغی و فرهنگی با هماهنگی این شورا با هدف انسجام بخشی به امداد رسانی ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha