پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سه نقطه از مناطق سیل زده استان لرستان به خراسان جنوبی سپرده شده است، گفت: حضور دستگاه های دولتی در منطقه کمرنگ بوده و مردم دعاگوی نیروهای جهادی و بسیجی و قشر روحانیت و نیروهای نظامی سپاه و ارتش هستند .

حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه خدمت رسانی جهت رسیدگی به آسیب دیدگان سیل استان لرستان با محوریت حوزه علمیه و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در لرستان فعال شد گفت: قرارگاهی با نام شهید حجت الاسلام تقی پور از شهدای مدافع حرم، آخرین شهید خراسانی نامگذاری شد و با کمک ها و رهنمودهای حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حجت الاسلام عاملی مدیرحوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام علم الهدی مسئول بسیج طلاب خراسان این قرارگاه عملیاتی شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: براساس اولویت ها اقدامات از هفته گذشته شروع شده و تا زمانی که لازم باشد قرارگاه در لرستان خواهد بود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مناطق سیل زده تصریح کرد: مشکلات مردمان این مناطق و پرشدن خانه هایشان از گل و لای با توجه به اینکه ماشین آلات توان خارج سازی این حجم گل و لای را از منازل مسکونی ندارند و باید نیروی انسانی این کار را انجام دهد که به مرور این کار ها در حال انجام است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به جمع آوری کمک های مردم خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به سیلاب که ابتدای سال جاری در استان‌های غرب و جنوب کشور سبب خسارت‌ها و مشکلاتی برای استان‌های لرستان و خوزستان شد، مردم خراسان جنوبی از روزهای نخست برای کمک به مردم سیل زده کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به هموطنان داشتند.

وی از استقرار کارشناسانی در بخش‌های بهداشت و درمان، عمران، فرهنگی و اجتماعی برای بازدید در مناطق سیل زده پلدختر خبر داد و افزود: برای کمک به این مناطق از ظرفیت حوزویان و خیران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و اقشار مختلف استفاده می‌کنیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی درخصوص همدلی و نشاط و همکاری که بین مردم و جهادگران در منطقه ایجاد شده خاطرنشان کرد: این پیوندی که میان مردم و جهادگران به وجود آمده باعث شده ساعت به ساعت چهره شهر تغییر کند و حضور چشم گیر علما و روحانیت و نیروهای جهادی و بسیجی ستودنی است .

حجت الاسلام نصیرایی به کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده برای بازگشت به روال زندگی عادی اشاره و تاکید کرد: از یک ماه آینده نوع نیازها تفاوت خواهد کرد که باید فکری برای مردم سیل زده برای بازگشت به روال زندگی طبیعی خود باشند و ما هر کاری که از دستمان بر بیاید تا جایی که ممکن باشد از هموطنانمان دریغ نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: حضور دستگاه های دولتی در منطقه کمرنگ بوده و از زبان خود مردم هم گفته می شود که دعاگوی نیروهای جهادی و بسیجی و قشر روحانیت و نیروهای نظامی سپاه و ارتش در کنار هم هستند که یاری رسان هموطنانشان در شرایط سخت امروز قرار دارند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر سه نقطه از این مناطق به خراسان جنوبی سپرده شده و نیروهای انسانی در دهستان میانکوه شرقی، پلدختر و معمولان استقرار دارند.

حجت الاسلام نصیرایی از حضور روحانیون و طلاب خراسان جنوبی در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: تیمی از روحانیون خراسان جنوبی در لرستان مستقر هستند و تیم‌های دیگری از بیرجند، قاین، طبس، سربیشه و نهبندان عازم لرستان می‌شوند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha