سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کلاس آموزشی «مقابله با مهاجم تیرانداز» در مسجد برلین برگزار گردید

حوزه/ در حالی که حملات تروریستی در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند بسیاری از والدین مسلمان را نگران ساخته، پلیس برلین کلاس آموزشی «مقابله با تیرانداز مهاجم» را در مسجد برای کودکان و والدین آن ها برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcconnecticut، پلیس آلمان روز گذشته کلاس آموزشی «مقابله با مهاجم تیرانداز» را در مسجد برلین برگزار کرد و به کودکان و والدین آموزش های لازم در هنگام حمله تروریستی به مسجد را ارائه کرد.

در پی حملات تروریستی علیه مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به کشته شدن حداقل 50 نمازگزار و مجروح شدن ده ها تن دیگر شد، خانواده های مسلمانان در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در نگرانی به سر می برند.

رهبران مسجد بر این باورند که داشتن گفتگو با نیروهای پلیس در رابطه با تیراندازهای مهاجم از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک کودک آلمانی در این باره پرسید: اگر تعداد مهاجمانی که برای صدمه زدن به شما می آیند بیشتر از 1 نفر بودند چه کاری باید انجام دهیم؟

فاطما انتر مدیر آموزشی مسجد در این باره گفت: شنیدن این سئوالات از زبان کودکان ما را غمگین ساخت. پس از وقوع فاجعه مساجد کرایست چرچ، بسیاری از والدین از فرستادن فرزندان شان به مسجد ممانعت می کنند و نگران هستند.

«تاسنوبا حق» یک معلم و مادر فرزن می گوید: به محض اینکه درباره حملات در نیوزیلند شنیدیم، نامه ها و ایمیل های متعددی از سوی والدین و معلمان دریافت می کنیم مبنی بر اینکه چگونه می توانیم فرزندانمان را در امان نگه داریم؟

حق در ادامه افزود: مسجد سعی دارد چنین آموزش هایی را برای همه والدین و معلمان فراهم سازد. بنابراین اگه موقعیت مشابهی به وجود آمد اینگونه خودتان، دانش آموزان و دیگر اعضای مسجد را می توانید در امان نگه دارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha